چالدران پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در 24 ساعت گذشته بود


چالدران پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در 24 ساعت گذشته بود

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: شهرستان چالدران با 12 سانتی‌متر ارتفاع برف، پربارش ترین شهر استان طی 24 ساعت گذشته ثبت شد.

مهدی کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در این مدت، چهار میلی‌متر بارش در شهرستان ماکو ثبت شد، افزود: شهرستان شوط نیز با ۶ میلی‌متر بارش، از جمله شهرهای دارای بارندگی در این مدت بود.

وی اضافه کرد: بارش های پراکنده و خفیف همچنان در استان ادامه دارد ولی از روز پنجشنبه و جمعه این سامانه تقویت و سراسر استان بارانی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته چالدران سردترین شهر استان با دمای هفت درجه سانتی‌گراد زیر صفر بود و دمای ارومیه نیز بین منفی یک و ۱۳ درجه سانتی‌گراد در نوسان گزارش شد.

این استان با سالانه ۴۰۰ میلیمتر بارندگی جزو مناطق پر بارش کشور است که بارشها در آن از اواسط شهریور شروع و تا پایان اردیبهشت تداوم دارد.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان بارش‌های سال آبی جاری در استان با ۱۲ درصد کاهش نسبت به سال گذشته مواجه بوده و به رقم ۱۲۰ میلی‌متر رسیده است.

این در حالی است که در مدت مشابه سال آبی گذشته، میزان بارش ها ۱۳۷ میلی متر ثبت شده بود.

اداره‌ کل ‌هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاج عالم