باغ‌موزه دفاع مقدس خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید


باغ‌موزه دفاع مقدس خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید

بجنورد- ایرنا- فاز نخست باغ‌موزه خراسان شمالی با حضور سردار سرتیپ بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس روز سه شنبه به بهره‌برداری رسید و در اختیار جامعه ایثارگری قرار گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی در حاشیه آیین بهره‌برداری از این باغ موزه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای ساخت این مجموعه فرهنگی و هنری ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

امیر سرتیپ محمد نجاتی گفت: فاز نخست این مجموعه فرهنگی شامل ساختمانی است که به عنوان بخش اسناد و اداری مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی باغ موزه استان در سال ۹۶ آغاز شد، گفت: اما، از سال ۹۸ عملیات اجرایی ساخت و ساز آن با جدیت دنبال و شتاب بیشتری دنبال شد.

وی گفت: فاز نخست این باغ موزه در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار و در زیربنای ۹۰۰ مترمربع ایجاد شده است که طبق نقشه باید ۶ هزار و ۳۰۰ متر بنا مشتمل بر پنج ساختمان در باغ موزه ساخته شود.

امیر نجاتی با بیان اینکه این ساختمان در ۲ طبقه ایجاد شده است، افزود: برای فاز نخست شامل یک ساختمان ۲ طبقه ۷۵ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده بود که با احتساب محوطه سازی این رقم به ۱۰۰ میلیارد ریال رسید و علاوه بر این اعتبارات، دستگاه ها و شهرداری نیز مساعدت هایی برای اجرای آن داشتند.

خراسان شمالی که بعد از سال ها کشمکش بر سر مکان نمایی و تعیین زمینی برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس، این زمین را در اختیار گرفت، تنها استانی است که باغ موزه دفاع مقدس نداشت و حال آنکه اکنون حتی ۹ شهرستان غیرمرکز استان در کشور دارای باغ موزه دفاع مقدس هستند.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده این خطه در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان آن هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و در شمال شرق کشور واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی