سرپرست فرمانداری شاهرود: 124 تُن روغن در شاهرود توزیع می‌شود


سرپرست فرمانداری شاهرود: 124 تُن روغن در شاهرود توزیع می‌شود

شاهرود- ایرنا- سرپرست فرمانداری ویژه شاهرود از توزیع 124 تُن روغن جامد و مایع تا پایان سال در مناطق شهری و روستایی این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، ابوطالب جلالی روز سه شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان شاهرود که در سرسرای ولایت فرمانداری برگزار شد، افزود: در نشستی که با حضور مدیران کل صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی استان برگزار شد مقرر گردید ۱۲۴ تن سهمیه روغن تا پایان سال به شهرستان شاهرود اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه توزیع روغن جامد در مناطق روستایی در اولویت است، تصریح کرد: بر اساس نیاز اعلامی بخشداران، روغن جامد و مایع برای هر بخش اختصاص خواهد یافت.

جلالی به برگزاری نسشت های هفتگی کارگروه تنظیم بازار با هدف کنترل قیمت ها و توزیع کالاهای اساسی اشاره کرد و اظهار داشت: تمامی کالاها به ویژه کالاهای اساسی باید نرخ نامه داشته باشد.

سرپرست فرمانداری ویژه شاهرود با بیان اینکه مقدار کالاهای اساسی مورد نیاز تا پایان سال توسط اداره جهاد کشاورزی و صمت برآورد شده است، افزود: تا پایان سال در تامین کالاهای اساسی مشکلی نخواهیم داشت.

وی از تشکیل کارگروهی با حضور کارشناسان فرمانداری، اداره صمت، تعزیرات حکوتی و اتحادیه ها خبر داد و افزود: هدف از تشکیل این کارگروه، برخورد قاطع با متخلفان واحدهای صنفی و محتکران است که با ورود به موضوع در محل تخلف بلافاصله حکم مقتضی صادر و کالای احتکار شده در سریع ترین زمان بین مردم توزیع شود.

جلالی با بیان اینکه در صورت مواجهه با تخلف یک واحد صنفی باید رییس اتحادیه هم پاسخ گو باشد، ابراز داشت: در صورت احراز تخلف، واحد صنفی پلمب و متخلف به مردم معرفی خواهد شد.

وی نیاز شهرستان شاهرود را روزانه ۱۳ تن مرغ خواند و افزود: در ۲ روز گذشته میانگین توزیع به پنج تن رسید که موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده است.

سرپرست فرمانداری شاهرود با بیان اینکه باید شرکت تعاونی مرغداران برابر سهمیه ای که جهاد کشاورزی استان برای این شهرستان اختصاص داده مرغ مورد نیاز را تامین کند، افزود: تعاونی مرغداران، مرغ مازاد سهمیه شهرستانی را می تواند در اختیار پشتیبانی امور دام برای ساماندهی بازار کشور قرار دهد.

جلالی بر نظارت و مراقبت بخشداران در توزیع کالاها تاکید کرد و اظهار داشت: تلاش بر این است که توزیع درست و متوازن کالاهای اساسی در بین شهرها و روستاها انجام شود.

وی با بیان اینکه جمعیت و پراکندگی یکی از مهمترین شاخصه های سهمیه بندی کالاهای اساسی است، افزود: سهمیه ای از کالاهای اساسی برابر نیاز روستاهای بخش مرکزی، بسطام و بیارجمند در نظر گرفته شده که به زودی توزیع خواهد شد.

به گفته وی، مقدار مورد نیاز میوه شب عید در انبارهای استان ذخیره سازی شده است که در روزهای پایانی اسفند به شهرستان برای توزیع انتقال داده می شود.

سرپرست فرمانداری ویژه شاهرود از مردم و کسبه خواست با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از بالا رفتن سطح نارنجی به قرمز کرونایی جلوگیری کنند تا تعطیلی برخی از اصناف رخ ندهد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شاهرود هم در این نشست گفت: توزیع ۱۵ تن شکر تا پایان هفته در سطح شهرستان شاهرود در دستور کار است.

امیر بشیری با بیان اینکه در این هفته توزیع ۸۲۸ حلب روغن جامد ۴.۵ کیلویی انجام شد، افزود: ۸۶ تن برنج هندی در سطح شهر و روستاها در حال توزیع است.

وی از توزیع روزانه ۹ تن مرغ در شهرستان شاهرود خبر داد و اظهار داشت: نیاز روزانه مرغ در شهرستان شاهرود ۱۳ تن است که این نیاز در روزهای عید به ۲۵ تن افزایش خواهد یافت.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شاهرود ادامه داد: در چند مرحله مرغ مورد نیاز بازار شاهرود از خارج شهرستان تامین شده این در حالی است که فقط مرغداری روستای دهملا روزانه ۱۴ تن مرغ تولید می کند.

بشیری با بیان اینکه مرغ در سطح شهرستان به طور متوازن توزیع می شود، تصریح کرد: باید هماهنگی بیشتری با پشتیبانی امور دام ایجاد شود تا ابتدا سهمیه شهرستان محقق شده سپس مازاد مرغ تولیدی به شهرهای دیگر انتقال داده شود.

وی با اشاره به اینکه ۸۷۰ حلب روغن جامد و ۱۰ تن روغن مایع آماده توزیع است، افزود: این مقدار روغن تا پایان هفته در شهر و روستاهای شهرستان توزیع خواهد شد.

حامد غیاث الدین، بخشدار بخش مرکزی هم در این نشست گفت: از ابتدای بهمن ماه تاکنون در سه مرحله بیش از ۱۷ تن شکر در بخش مرکزی شهرستان شاهرود توزیع شد.

وی از توزیع چهار تن برنج هندی در سه روستای این بخش خبر داد و افزود: به علت کیفیت پایین این نوع برنج با استقبال خوبی برای خرید مواجه نشد.

غیاث الدین با بیان اینکه ۴.۵ تن تخم مرغ در این بازه زمانی توزیع شد، اظهار داشت: طی یک ماه گذشته بیش از ۱۵ تن مرغ در بخش مرکزی توزیع شده است.

بخشدار مرکزی شاهرود با اشاره به اینکه بیشترین مطالبه مردم در این بخش، توزیع روغن است، افزود: در یک ماهه گذشته هیچ نوع روغنی در بخش مرکزی توزیع نشده است.

شهرستان شاهرود دارای بیش از هشت هزار واحد صنفی دارای پروانه است. این واحدها زیرمجموعه ۳۵ اتحادیه به فعالیت می پردازند.

بر اساس آمارگیری سال ۹۵ شهرستان شهرود بیش از ۲۲۰ هزار تن جمعیت و ۵۳ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

برنامه خاموشی برق امروز هفدهم خرداد در شهرهای استان سمنان اعلام شد