تولید شاسی‌بلند کوچک جیپ با پلتفرمی فرانسوی!


تولید شاسی‌بلند کوچک جیپ با پلتفرمی فرانسوی!

حدود 6 سال پیش بود که جیپ به ارائه محصولی پایه در جایگاهی پایین‌تر از رنگید اشاره کرد. به نظر می‌رسد این کراس اوور کوچک سرانجام در راه است زیرا اتوموتیونیوز اروپا گفته قرار است تولید این خودرو از جولای 2022 در کارخانه تایچی در لهستان شروع شود. البته تا آن زمان راه زیادی در … The post تولید شاسی‌بلند کوچک جیپ با پلتفرمی فرانسوی! appeared first on...

حدود ۶ سال پیش بود که جیپ به ارائه محصولی پایه در جایگاهی پایین‌تر از رنگید اشاره کرد. به نظر می‌رسد این کراس اوور کوچک سرانجام در راه است زیرا اتوموتیونیوز اروپا گفته قرار است تولید این خودرو از جولای ۲۰۲۲ در کارخانه تایچی در لهستان شروع شود. البته تا آن زمان راه زیادی در پیش است اما زمان تولید آن دقیق بوده و احتمالاً طی ماه‌های آتی معرفی رسمی این خودرو نیز انجام خواهد شد.

تولید شاسی‌بلند کوچک جیپ با پلتفرمی فرانسوی!

اگرچه رنگید از پلتفرم توسعه یافته توسط فیات-کرایسلر استفاده می‌کند اما برادر کوچک‌تر این خودرو دارای پلتفرمی خواهد بود که توسط پژو-سیتروئن توسعه یافته است. به‌طور خاص این محصول جدید جیپ از پلتفرم ماژولار کامپکت CMP استفاده خواهد کرد و در بطن آن پیشرانه‌های پژو-سیتروئن قرار خواهد گرفت.

تولید شاسی‌بلند کوچک جیپ با پلتفرمی فرانسوی!

واضح است که هیچ محصولی از جیپ بدون سیستم چهار چرخ محرک محصولی کامل نخواهد بود و به همین خاطر قرار است کراس اوور جدید این برند از پیشرانه درون‌سوز و واحدی الکتریکی استفاده کند که در این حالت پیشرانه اولی چرخ های جلو را به حرکت درآورده و واحد الکتریکی نیرو را به اکسل عقب خواهد فرستاد. این سخت‌افزار قبلاً در محصولات پژو و دی اس بکار رفته بنابراین مشکلی از این نظر وجود ندارد.

خب صحبت از الکتریکی سازی شد و باید گفت جیپ همچنین به دنبال خداحافظی با پیشرانه درون‌سوز و ارائه محصولاتی تمام الکتریکی است. در خبرها اشاره‌ای به ابعاد محصول جدید جیپ نشده اما این محصول قاعدتاً باید کوچک‌تر از رنگیدی باشد که طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۲۳۰/۱۸۱۰/۱۶۹۰ میلی‌متری داشته و فاصله بین محوری آن ۲۵۷۰ میلی‌متر است.

تولید شاسی‌بلند کوچک جیپ با پلتفرمی فرانسوی!

آلفارومئو و فیات نیز در حال برنامه‌ریزی برای تولید کراس اوور کوچک مخصوص خود هستند اما این خودروها بعداً عرضه خواهند شد. گفته شده کراس اوور آلفارومئو که احتمالاً برنرو نام خواهد گرفت از ژانویه ۲۰۲۳ روانه خط تولید شده و محصول فیات نیز از جولای همان سال مونتاژ خواهد شد. این دو خودرو نیز در لهستان تولید خواهند شد.

آلفارومئو برنرو در جایگاهی پایین‌تر از کراس اوور کامپکت توناله قرار خواهد گرفت و محصول فیات نیز پایین‌تر از ۵۰۰X بازاریابی خواهد شد. استفاده از پلتفرم و قطعات مشترک به استلانتیس اجازه می‌دهد تا هزینه‌های خود را پایین‌تر آورده و راندمان خود را بهبود بخشد.

تولید شاسی‌بلند کوچک جیپ با پلتفرمی فرانسوی!

هنوز مشخص نیست که این سه محصول در آمریکا نیز عرضه خواهند شد یا خیر اما خب می‌دانیم که آمریکایی‌ها معمولاً خودروهای بزرگ‌تر را ترجیح می‌دهند. بازارهای اروپایی و نوظهور واضح‌ترین گزینه‌ها برای این سه کراس اوور کوچک خواهند بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند