600 نفر در حوزه گردشگری آذربایجان‌غربی به دلیل شیوع کرونا بیکار شدند


600 نفر در حوزه گردشگری آذربایجان‌غربی به دلیل شیوع کرونا بیکار شدند

مهاباد- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه کرونا، هزار و 500 میلیارد ریال به حوزه گردشگری این استان خسارت وارد کرده است گفت: 600 نفر نیز در این حوزه شغل خود را از دست داده و بیکار شده‌اند.

جلیل جباری عصر روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه اتاق فکر گردشگری شهرستان بوکان اظهار داشت: سال ۱۳۹۸ سال خوبی از نظر برنامه‌های توسعه گردشگری در آذربایجان‌غربی بود به طوری که میانگین اشغال هتل‌های استان به ۸۰ درصد رسید ولی امسال با شیوع کرونا خسارت‌های چشمگیری را در این بخش شاهد بودیم به‌طوری که این میزان به کمتر از ۱۰ درصد در ایام کرونا رسید.

وی در خصوص توسعه گردشگری در بوکان با بیان اینکه تهیه سند جامع گردشگری بوکان یک ضرورت است، افزود: برای توسعه و رونق گردشگری در این شهرستان تهیه سند جامع گردشگری یک ضرورت است که همه مسوولان باید در این راستا تلاش مضاعف داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: برای توسعه گردشگری بوکان نیاز به سرمایه‌گذاری و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری اعم از تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی است.

وی اضافه کرد: علاوه بر سرمایه گذاری در بخش گردشگری باید برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این شهرستان نیز توسط مسوولان برنامه‌ریزی کوتاه، بلند و درازمدت انجام گیرد.

جباری با بیان اینکه در شهرستان بوکان تاکنون هیچ جشنواره ای برای معرفی پتانسیل های شهرستان برگزار نشده است، گفت: باید با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان، جشنواره‌های مختص و بومی این شهرستان تدارک دیده شده و برگزار شود که این امر می تواند به جذب گردشگر کمک شایانی کند.

وی بر احیای کارگروه سرمایه گذاری شهرستان تاکید کرد و ادامه داد: توجه به مبلمان شهری و جلوه های بصری نیز یکی از اقدامات لازم برای توسعه گردشگری در این شهرستان است که از سوی دستگاه‌های مربوطه به آن توجه نشده است.

ظرفیت گردشگری بوکان مورد غفلت واقع شده است

600 نفر در حوزه گردشگری آذربایجان‌غربی به دلیل شیوع کرونا بیکار شدند

فرماندار بوکان نیز در این جلسه با بیان اینکه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوکان در جذب گردشگر عملکرد خوبی نداشته است، گفت: بوکان دارای ظرفیت های مهم و خاصی در بخش گردشگری است که مورد غفلت واقع شده است و باید مسولان برای معرفی این ظرفیت ها تمام توان خود را به کار بگیرند.

محمدامین‌زاده ادامه داد: بوکان با داشتن پتانسیل های خوبی همچون رودخانه سیمینه رود، تالاب قره گول، سد خراسانه، سد شهید کاظمی و دیگر ظرفیت ها تاریخی از جمله گردشگری کشاورزی می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

وی با بیان اینکه بوکان در زمینه موسیقی نیز دارای برند خاصی است، گفت: رویداهای فرهنگی قوی در این شهرستان برای شناخت پتانسیل های گردشگری در کنار معرفی جاذبه های گردشگری با برگزاری جشنواره های مختلف از جمله اقداماتی است که باید مورد توجه مسوولان این حوزه در بوکان قرار گیرد.

در این جلسه هر یک از انجمن ها و سمن های حاضر در جلسه به بیان دیگاه های خود پرداختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی