مناطق شمالی کردستان تحت تاثیر سامانه بارشی نسبتا قوی قرار می‌گیرد


مناطق شمالی کردستان تحت تاثیر سامانه بارشی نسبتا قوی قرار می‌گیرد

سنندج - ایرنا - معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: طی سه روز آینده برخی از شهرستان‌های شمال این استان تحت تاثیر یک سامانه بارشی نسبتا قوی قرار می‌گیرد.

علی پناهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق بررسی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی برای امروز در شهرستان‌های بانه، سقز، مریوان، سروآباد، کامیاران، دیواندره و سنندج شرایط رگبار پراکنده باران وجود دارد.

وی اضافه کرد: از عصر فردا پنجشنبه تا روز جمعه یک سامانه بارشی وارد منطقه می‌شود که منجر به باراش باران، وزش باد، در ارتفاعات باران و برف و در برخی نقاط مه خواهد شد.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان یادآور شد: میزان بارش در توالع شهرستان‌های بانه و سقز و منطقه سرشیو سقز و سارال دیواندره بیشتر از سایر نواحی بوده و باعث آبگرفتگی معابر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اوج بارش‌های این سامانه از اواخر وقت پنجشنبه تا صبح جمعه رخ خواهد داد و طی جمعه به تدریج ضعیف می‌شود افزود: برای روز جمعه در ارتفاعات و گردنه‌های استان شرایط رگبار برفوجود دارد که موجب مشکلات تردد و لغزندگی در مسیرهای بین شهری می‌شود.

پناهی خاطر نشان کرد: برای فردا تا صبح جمعه با توجه به افزایش دما و بارش باران در مناطقی که دارای پوشش برف است احتمال رخداد بهمن وجود دارد.

وی افزود: برای روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده نیز هوای استان پایدار بوده و فق در برخی نقاط مه صبحگاهی و در بعد از ظهرها وزش باد را انتظار داریم.

تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد حجم بارش‌های استان از ابتدای سال آبی جاری تا اواخر بهمن ۲۱۹ میلی‌متر بوده که نسبت به آمار ۲۰۴ میلی‌متر سال قبل هشت درصد افزایش یافته است.

همچنین این آمار نسبت به میانگین دوره‌های مشابه بلند مدت ۲۷ ساله (از مهر سال ۱۳۷۲ تا شهریور ۱۳۹۹) که ۲۵۹ میلی‌متر بود ۱۵ درصد کاهش دارد.

سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری