11هزار داوطلب شرکت در آزمون دکتری در خراسان رضوی به رقابت می‌پردازند


11هزار داوطلب شرکت در آزمون دکتری در خراسان رضوی به رقابت می‌پردازند

مشهد- ایرنا - مدیر خدمات آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: استان خراسان رضوی با 11 هزار و 938 داوطلب شرکت در آزمون دکتری بعد از استان تهران بیشترین تعداد داوطلب را به خود اختصاص داده است.

دکتر محمد ایزدیار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری این آزمون در صبح جمعه ۱۵ اسفند ماه همزمان با سراسر کشور افزود: از این تعداد ۶ هزار و ۳۶۹ نفر مرد و پنج هزار و ۵۶۹ نفر زن هستند که ۶.۴۵ درصد داوطلبان شرکت در آزمون در کل کشور را شامل می‌شوند.
وی ادامه داد: در شهر مشهد نیز ۹ هزار و ۳۷۳ داوطلب در این آزمون شرکت می‌کنند که از این تعداد چهار هزار و ۸۸۶ نفر مرد و چهار هزار و ۴۸۷ نفر زن هستند.
عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در این بین پنج هزار و ۳۰۶ نفر از داوطلبان در دانشگاه فردوسی مشهد به رقابت می پردازند که از این تعداد ۲ هزار و ۷۸۶ نفز مرد و ۲ هزار و ۵۲۰ نفر زن هستند.

وی افزود: در این آزمون ۱۸۵ هزار و ۶۹ نفر در ۳۱ استان کشور به صورت همزمان و در هفت گروه علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، هنر، کشاورزی و منابع طبیعی، زبان و دامپزشکی با هم به رقابت علمی می پردازند که ۵۵ درصد این داوطلبان مرد و ۴۵ درصد زن هستند.
ایزدیار ادامه داد: دانشگاه فردوسی مشهد با ۱۱ حوزه امتحانی به عنوان بزرگترین دانشگاه شرق کشور بیشترین تعداد داوطلب این استان را در این آزمون به خود اختصاص داده است.
وی گفت: طبق دستورالعمل‌های بهداشتی تمام سعی و تلاش ما بر این است که برگزاری آزمون در بهترین شرایط انجام شود و بر همین اساس لازم است داوطلبان به نکات بهداشتی اعلام شده توجه کافی داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری