طاووس طلایی دهمین جشنواره مد فجر به هنرمند مازندرانی تعلق گرفت


طاووس طلایی دهمین جشنواره مد فجر به هنرمند مازندرانی تعلق گرفت

ساری - ایرنا - معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی مازندران تندیس گفت: طاووس طلایی دهمین جشنواره ملی مد و لباس فجر به صنعتگر صنایع دستی دوخت لباس‌های سنتی استان تعلق گرفت.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، حسین ایزدی افزود: فاطمه اصغری سلیمانی، هنرمند لباس‌های سنتی تندیس طاووس طلایی دهمین جشنواره مد و لباس را از آن خود کرد.

وی افزود: این هنرمند مازندرانی با همکاری گروه هنری خود دراین جشنواره شرکت کرده و جزو برترین‌های مد و لباس کشور از نگاه داوران جشنواره شدند.

معاون صنایع‌دستی مازندران در ادامه گفت: در طراحی این جلیقه منحصربه‌فرد و دست‌دوز که کلا با ضایعات نساجی تولید شده از بیست‌ و هشت مدل پارچه استفاده شد که از نظر طراحی و دوخت و نحوه استفاده از آن، سرشار از خلاقیت و نوآوری است.

طاووس طلایی دهمین جشنواره مد فجر به هنرمند مازندرانی تعلق گرفت

ایزدی گفت : امسال ۲ هنرمند از استان مازندران در جشنواره مد و لباس فجر شرکت کردند که خانم زائر امانی یکی دیگر از شرکت کنندگان مازنیدر این جشنواره بود.

به گفته او در حال حاضر حدود ۸۰ هنرمند صنایع دستی مازندران در بخش مد و لباس سنتی در مازندارن فعالیت می کنند که همگی تحت پوشش میراث فرهنگی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کتاب تعلیم انشا - سال 1329