یزدی‌ها، نیازمندان جامعه را در آستانه عید نوروز فراموش نکنند


یزدی‌ها، نیازمندان جامعه را در آستانه عید نوروز فراموش نکنند

یزد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد یزد از خیران و دیگر یزدی‌های نوعدوست این استان خواست نیازمندان و فقرا را در آستانه عید نوروز فراموش نکنند و به کمک آنها بشتابند.

محمد شجاعان روز پنجشنبه به مناسبت ۱۴ اسفند سالروز تشکیل کمیته امداد به فرمان حضرت امام (ره) در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: شیوع کرونا، وسع اقتصادی و قدرت خرید مردم را کاهش داده که اثرات منفی آن در خانواده های فقیر و نیازمند جامعه که تحت پوشش سازمان های حمایتی هستند دهها برابر افراد دیگر است.

وی تصریح کرد: کمک های سازمان های حمایتی هم چندان قابل توجه نیست و از این رو فشار زیادی بر نیازمندان واقعی و آبرومند جامعه وارد می شود.

وی میزان دریافتی هر خانواده از نهاد کمیته امداد را ماهانه ۷۰۰ هزار تومان اعلام کرد و پرسید: با این مبلغ، کدام یک از نیازهای معیشتی این افراد برطرف می شود؟

شجاعان با بیان اینکه نیازمندان جامعه با وجود همه این مشکلات، به خاطر نظام و انقلاب، صبر پیشه کرده‌اند، یادآور شد: لازم است مسوولان نظام، بیشتر به فکر فقرا و نیازمندان باشند و به آنها خدمت کنند.

وی به فشارهای مضاعفی که بعلت کرونا بر قشر آسیب پذیر جامعه وارد میشود اشاره کرد و افزود: کمک های مردم به نیازمندان جامعه، بیشتر از حد تصور است و همین کمک ها بخشی از کسری بودجه های دولتی را جبران می کند.

مدیرکل کمیته امداد یزد اظهار داشـت: در ایام نزدیک به سال نو، همه مردم و به ویژه نیازمندان جامعه توقع دارند که لباس نو بپوشند و خوراک بهتری تناول کنند که این خواسته به حقی هست.

وی بالاترین نیاز فعلی جامعه را نیاز معیشتی دانست و گفت: درخواست ما از مردم این است که هر چقدر می توانند برای تامین سبد غذایی نیازمندان کمک کنند .

برپایی ۸۰۰ پایگاه جشن نیکوکاری در استان یزد

شجاعان به جشن نیکوکاری امسال هم اشاره و تاکید کرد: ۸۰۰ پایگاه نیکوکاری شامل مدارس، مساجد، مصلاهای نماز جمعه و مراکز نیکوکاری در استان یزد دایر شده است و جمع آوی کمک های مردم تا شب عید نوروز ادامه دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) یزد با دعوت از آحاد مردم خیراندیش برای شرکت در جشن نیکوکاری گفت: مردم نیکوکار می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۸۱۳۶۷۷۷۷۷۷ نزد بانک ملی و کد دستوری تلفن همراه به شماره#۰۳۵*۸۸۷۷* در این کار خیرخواهانه مشارکت کنند.

کرونا ۱۵ هزار نفر به جمعیت تحت پوشش کمیته امداد یزد اضافه کرد

شجاعان به پیامدهای منفی کرونا بر پیکره جامعه و بویژه معیشت مددجویان این نهاد اشاره کرد و گفت: شیوع کرونا در یکسال گذشته موجب شد تا ۱۵ هزار نفر به جمعیت تحت پوشش این نهاد در استان اضافه شود.

وی تعداد افراد تحت پوشش را بیش از ۵۰ هزار نفر اعلام کرد که چهار هزار نفر آنها دانش اموز و ۷۰۰ نفر هم دانشجو هستند.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ سرفصل حمایتی برای این نهاد تعریف شده، اظهار داشت: هزینه های معیشتی، تحصیلی، جهیزیه، بیماری و اشتغال مددجویان در این سرفصل‌ها تعریف شده است.

ایجاد ۵۲۰۰ فرصت شغلی و اعطای ۵۴ میلیارد تومان وام در یکسال گذشته

مدیر کل کمیته امداد استان یزد از ایجاد ۵۲۰۰ فرصت شغلی با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان برای مددجویان این نهاد در استان در یکسال گذشته خبر داد.

شجاعان یادآور شد: طی همین مدت ۵۴ میلیارد تومان وام کارگشایی بدون بهره به مددجویان استان پرداخت شد.

افزایش مراجعات به کمیته امداد یزد به دنبال شیوع کرونا

این مسوول از افزایش مراجعات نیازمندان به این نهاد به دنبال شیوع کرونا خبر داد و گفت: کارگران رستورانها و هتل ها، کارگران ساختمانی و دستفروش ها از جمله این افراد هستند که بعلت کرونا، یا شغل خود را از دست داده اند و یا متضرر شده‌اند.

وی از اصناف و بازاریان که طی یکسال گذشته، کمک های بسیاری به این نهاد و نیازمندان جامعه ارائه کردند قدردانی کرد.

تولید بیش از یک میلیون ماسک توسط کمیته امداد

شجاعان از تولید یک میلیون عدد ماسک توسط واحدهای تولیدی و خیاط خانه های زیر پوشش این نهاد در استان در یکسال گذشته خبر داد.

وی اضافه کرد: بسته های بهداشتی و از جمله ماسک نیز در میان مددجویان استان توزیع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)