چهارمین دوره مسابقات قرآن شوق تلاوت در ایستگاه نهایی/رقابت 15 قاری نوجوان در کیش


چهارمین دوره مسابقات قرآن شوق تلاوت در ایستگاه نهایی/رقابت 15 قاری نوجوان در کیش

چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم عنوان شوق تلاوت ویژه نخبگان طرح ملی تلاوت شباب الرضا از 11 اسفند ماه در مرحله نهایی خود با حضور داوران و قاریان بین المللی قرآن در جزیره کیش آغاز و در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم عنوان شوق تلاوت ویژه نخبگان طرح ملی تلاوت شباب الرضا از ۱۱ اسفند ماه در مرحله نهایی خود با حضور داوران و قاریان بین المللی قرآن در جزیره کیش آغاز و در حال برگزاری است.در این دوره از مسابقات برای نخستین بار دو رشته متفاوت تقلید خوانی و تلاوت آزاد وجود دارد که افراد می توانند در بخش تقلید خوانی از اساتید مشهور مصری همچون سبک استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد، استاد مصطفی اسماعیل استاد محمد صدیق منشاوی تقلید میکنند.

بنابر این گزارش حضور داوران بین‌المللی قرآن همچون استاد محمدرضا پورزرگری، استاد غلامرضا شاه میوه و استاد احمد ابوالقاسمی در کنار استاد حمید شاکرنژاد ارزیابی تلاوت شرکت کنندگان می پردازند. گفتنی سید محمد رضا قاسمی در بخش غیر تقلیدی به سبک شحات انور محمد آقاجانی در بخش غیر تقلیدی به سبک استاد شحات انور علی حشمتی در بخش غیر تقلیدی از از سبک استاد منشاوی محمد صالح زاهد مقدم در بخش غیر تقلیدی از سبک استاد منشاوی محمد مهدی بهاری از سبک استاد مصطفی اسماعیل حسین قلی پور از سبک استاد مصطفی اسماعیل در مرحله نیمه نهایی به رقابت می پردازند.

همچنین در بخش تقلیدی نیز محمد حسین کژایی، محمد باقری، محمد مهدی میرشکار از سبک استاد عبدالباسط میلاد غلامی، امیرمحمد نجیمی، مهدی بشکول از سبک استاد منشاوی، سید سلمان موسوی سید محمد حسین روشنایی امیر رضا صدری از سبک استاد مصطفی اسماعیل تقلید و با هم رقابت می کنند.در نخستین روز مسابقات کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته تلاوت قرآن کشور احمد ابوالقاسمی، محمدرضا پور زرگری، غلامرضا شاه میوه اصفهانی و حمید شاکرنژاد به عنوان اساتید تلاوت به قرآن آموزان در خصوص قرائت حرفه‌ای تذکراتی ارائه دادند. در این کارگاه بعد از تلاوت‌ها، ایرادات هر قاری در هر رشته توسط اساتید کارگاه کارورزی گرفته شد.

یادآور می‌شود، طرح ملی تلاوت از سال ۱۳۹۱ با حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هدف شناسایی و پرورش نوجوانان مستعد در تلاوت قرآن کریم کار خود را آغاز کرد و تا کنون ۹ دوره از این طرح برگزار شده است.تاکنون ۴ دوره مسابقات شوق تلاوت برگزار شده و نوجوان برگزیده این مسابقات به کشورهای مختلف از جمله عراق، سوریه و لبنان برای تلاوت اعزام شده‌اند.

پایان پیام/296

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص دختر زیبای احمد ایراندوست ترکاند ! / غول برره با دخترش چه رقصی می کند !