یکهزار و 250 اصله نهال در شرکت آبیاری شمال خوزستان کاشته شد


یکهزار و 250 اصله نهال در شرکت آبیاری شمال خوزستان کاشته شد

دزفول- ایرنا- معاون بهره برداری شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان گفت: یکهزارو 250 اصله نهال امسال در ادارات و تاسیسات زیرپوشش این شرکت کاشته شده است.

بهمن افشار روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از ۷۵۰ اصله نهال از گونه‌های گیاهی ابریشم هندی، کنار و آکالیپتوس در طرح احیای جنگل کوی سوم شعبان دزفول با استفاده از خرانه اداره باغبانی و فضای سبز شرکت کاشته شد.

وی ادامه داد: احداث یک‌ باغ نارنج در زمینی به مساحت یک‌ هکتار با کاشت تعداد ۲۳۰ اصله نهال نارنج در مجتمع اداری عملیاتی چهارم خرداد واقع در ابتدای جاده محمد بن جعفر دزفول از دیگر برنامه‌های توسعه فضای سبز در شرکت بوده است.
معاون بهره برداری شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان با اشاره به ضرورت زیباسازی تاسیسات آبیاری زیرپوشش برای توسعه صنعت گردشگری آبی گفت: ۷۰ اصله درخت آکالیپتوس در پایین دست سد تنظیمی انحرافی کرخه کاشته شده است.
وی افزود: ۲۰۰ اصله نهال نارنج و کنار نیز در هفته منابع طبیعی امسال در خیابان‌های لاله و سنبل کوی سوم شعبان دزفول کاشته می‌شود.
افشار با تاکید بر لزوم توسعه فضای سبز گفت: شرکت بهره برداری شمال خوزستان در کنار وظیفه اصلی تامین آب کشاورزی و آشامیدنی به امور عام المنفعه از جمله درختکاری توجه ویژه دارد.
جنگل سوم شعبان دزفول با ۱۰۰ هکتار مساحت از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری شمال خوزستان است.
سد تنظیمی دز و چشم انداز زیبای آن در منطقه «علی کله» دزفول، دریاچه سد تنظیمی دز و سد تنظیمی انحرافی کرخه از جاذبه‌های دیدنی شمال خوزستان هستند.
شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان مدیریت شبکه‌های آبیاری دز و کرخه شمالی را در وسعتی نزدیک به ۱۸۰ هزار هکتار با بیش از ۱۸ هزار مشترک برعهده دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

خوزستان از پنجشنبه بارانی می‌شود