استاندار : کرمان در ایام نوروز مسافر نمی پذیرد


استاندار : کرمان در ایام نوروز مسافر نمی پذیرد

کرمان- ایرنا- استاندار کرمان با اشاره به سفر های احتمالی به استان کرمان و زیارت مرقد شهید سلیمانی گفت:در عید از پذیرفتن مسافران و کاروان های زیارتی معذوریم، برای کنترل هرچه بیشتر ویروس کرونا، از هموطنان درخواست داریم تا به استان کرمان سفر نکنند.

به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز شنبه در شصت و ششمین جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان اظهار کرد: امیدوارم در دوره دو هفته مانده به عید آرامش نسبی برقرار کنیم و بتوانیم شرایط را پایدار نگه داریم.

وی با اشاره به اینکه وضعیت کشور ناپایدار است، افزود: کسی نمی داند چه شرایطی قرار است پس باید آمادگی کامل داشته باشیم و همچنین بازار های شلوغ و گلزار ها کنترل شوند و محدودیت هایی برای جلوگیری از شیوع ویروس توسط فرمانداران لحاظ شود .

زینی وند تاکید کرد: مهمان سرا های ادارات تعطیل هستند و دستور العمل های اقامت هتل ها نیز بزودی ابلاغ خواهد شد اما هنوز ابلاغیه برای استان نیامده است.

وی در پاسخ به درخواست اعزام پزشکان جهادی در این ایام به مناطق محروم نیز گفت: حضور پزشکان در مناطق استان برای مردم فرصت محسوب می شود، فرمانداران تدبیر کنند تا با رعایت قوانین این خدمات انجام شود.

استاندار کرمان با اشاره به اعمال محدودیت در گلزار شهدای شهر کرمان اذعان کرد: به دلیل عدم برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار ما دوست داشتیم در ایام نوروز میزبان هموطنانمان در کرمان باشیم اما متاسفانه تا شرایط ثابت نشود این کار امکان پذیر نیست.

نصب چادر و اقامت دربوستانها ممنوع

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در این نشست گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی استان و مرقد شهید سلیمانی احتمال اینکه حجم زیادی از مسافران به کرمان گسیل شوند، هست در همین رابطه ضمن اعمال محدودیت هایی که سپاه پاسداران اعمال می کند، ستاد کرونا نیز محدودیت های ترددی اعمال خواهد کرد همچنین در طی ایام عید نصب چادر و اقامت در بوستان ها ممنوع است.

محمدصادق بصیری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در روز گذشته گفت: ایشان بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید فراوان داشتند.

وی با اشاره به ثابت بودن وضعیت کرمان گفت: رنگ بندی کرونایی شهرهای کشور نسبت به هفته گذشته تغییر نکرده است و در استان کرمان ۱۲ شهرستان در وضعیت آبی و ۱۰ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی و سیرجان در وضعیت نارنجی هشدار کرونایی قرار دارند.

این مسئول بر لزوم مدیریت تجمعات و ترددها در روزهای آخر سال و تعطیلات نوروز تاکید کرد و افزود: مناطق در وضعیت هشدار نارنجی و قرمز طرح هوشمند محدودیت های کرونایی ۱۰۰ درصد رعایت شود.

کرمان جزو استان های برتر در نظارت کرونایی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با توجه به مذاکراتی که در خصوص سفرهای نوروزی با مسئولان داشتیم، امکان افزایش تردد ها را به دنبال خواهیم داشت اما با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا عمل خواهیم کرد، در وهله اول شهر های نارنجی و قرمز ممنوع است اما این موضوع هفتگی رصد می شود که به قرارگاه سپرده شده است.

حمید رضا رشیدی نژاد با بیان اینکه ما در مجموعه استان تاکنون ۹ ویروس جهش یافته پیدا کردیم که از آزمایشگاه تایید شدند، تصریح کرد: در راستای مقابله بیشتر با این ویروس جدید تفاهمی بین بسیج کشوری صورت گرفته که طرح شهید سلیمانی را تقویت می کند.

رشیدی نژاد بیماری‌یابی زودرس، ایزوله کردن بیمار و قرنطینه افراد در ارتباط نزدیک با آنها را از مهمترین موارد دانست و ادامه داد: با توجه به نزدیکی به عید نوروز، در جهت آماده کردن فضا و کاهش بیماری بیشتر تلاش می کنیم و همچنین نیروها بیشتر کمک کنند تا مردم عید آرام تری داشته باشند.

وی افزود: در این دو هفته تیم های نظارتی با محوریت به صورت مشترک نظارت ها را افزایش دهند، کرمان جزو استان های نظارتی بوده که عملکرد خوبی داشته است که امروز صبح در ستاد ملی کرونا بیان شد و امیدواریم در فاز دوم طرح شهید سلیمانی هم به خوبی انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اذعان کرد: انتظار می رود صاحبان سالن های بزرگ، دقت کنند و بدون دریافت مجوز های بهداشتی سالن را در اختیار جماعت و یا انجمنی قرار ندهند.

وی در خصوص خرید شب عید گفت: مردم در صف گوشت و مرغ و میوه قرار نگیرند، تعداد غرفه های عرضه در سطح افزایش یابد تا شیوع بیماری کمتر شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان