بیش از سه هزار هکتار زمین زراعی و باغی البرز به تولید بازگشت


بیش از سه هزار هکتار زمین زراعی و باغی البرز به تولید بازگشت

کرج - ایرنا - معاون امور هماهنگی استانداری اعلام کرد که امسال سه هزارو 314 هکتار از اراضی کشاورزی و باغی این استان از ساخت و سازهای غیر مجاز پاکسازی و به عرصه تولید بازگشت.

علی درویش پور روز شنبه در نشست ساماندهی ، پیشگیری و مبارزه با ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرستان ساوجبلاغ افزود: این میزان آزاد سازی اراضی نسبت به سال ۹۷ بیش از ۲۵۸ درصد افزایش نشان می دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: از ابتدای سال جاری تا نیمه اول اسفند ماه جاری سه هزار و۶۲۳ مورد بازدید از اراضی کشاورزی و باغی استان انجام شده است .

درویش پور افزود: امسال ۵۱ هکتار از اراضی دولتی به ارزش ۲ هزارو ۸۸۳ میلیارد ریال در استان البرز آزاد سازی شده است.

همچنین امسال حدود ۷۸ هکتار از اراضی ملی براساس احکام قطعی به ارزش ۷۸۰ میلیارد ریال در البرز رفع تصرف شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: بر اساس تبصره چهار ماده ۲ قانون توزیع عادلانه حدود ۱۶ هکتار از اراضی حریم رود هانه های استان در سال جاری آزاد سازی شد.

بازرس ویژه وزارت کشور در حوزه ساخت و ساز غیرمجاز در این نشست گفت : ساخت و ساز باعث به هم ریختگی بافت جامعه و افزایش خسارات می‌شود لذا ضمن انجام فرهنگ سازی برای پیشگیری از این پدیده، ادارات باید برای پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز به صورت جدی وارد شوند.
اسدالله هادی نژاد ضمن قدردانی از اقدامات فرمانداری ساوجبلاغ در حوزه مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز افزود: خوشبختانه در بررسی صورت گرفت نسبت به گذشته اقدامات خوبی برای مقابله و ساماندهی ساخت و ساز های غیر مجاز صورت گرفته و باید تشویق شوند .
هادی نژاد گفت: همه دستگاههای مرتبط باید به وظایف ذاتی خود با دقت نظر بیشتری عمل نمایند. طبق قوانین و مقررات با پدیده ساخت سازهای غیرمجاز که امروزه به عنوان معضل تبدیل شده و مورد استفاده سودجویان و افراد فرصت طلب است ، علاوه بر برخورد قانونی پیش از نیاز به تخریب جلوی هدر رفت منابع مالی و ملی گرفته شود .

۲ هزارو۲۸۱ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ آزاد سازی شد

مهدی مهرور فرماندار ساوجبلاغ در این نشست بیان داشت: امسال ۲ هزارو ۲۸۱ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان با حکم قضایی به عرصه تولید بازگشت.

وی افزود: تخریب چهار هزار و ۱۲۲ مورد ویلا، محوطه سازی، استخر، دیوارکشی غیر مجاز از دیگر اقدامات این شهرستان در حوزه ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز در سال ۹۹ بوده است.

فرماندار ساوجبلاغ بیان داشت: این اقدامات در ۴۰ روستای شهرستان اجرا شده و در از ابتدای سال جاری بیش از ۷۱ حلقه چاه غیر مجاز نیز مسدود شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری