مدیرکل راه آهن شرق: اقتصادی کردن ظرفیت ریلی رویکرد مهم دولت است


مدیرکل راه آهن شرق: اقتصادی کردن ظرفیت ریلی رویکرد مهم دولت است

گناباد- ایرنا- مدیرکل راه آهن شرق کشور اقتصادی کردن ظرفیت ریلی را رویکرد مهم دولت دانست و تلاش برای توسعه اقتصادی کشور را مورد توجه قرار داد.

رضا شرقی روز شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات ایستگاه راه آهن بجستان افزود: باید با شناخت ظرفیتهای بالقوه و به فعلیت رساندن آنها برای نقش آفرینی بیشتر ظرفیت ریلی در مسیر توسعه و رونق اقتصادی منطقه گام برداشت.

وی ادامه داد: راه اندازی تورهای گردشگری در قالب قطار گردشگری اقدام موثر برای نیل به این هدف است و اداره کل راه آهن شرق آمادگی کامل برای معرفی جاذبه های گردشگری بجستان را در این ایستگاه و راه اندازی بازار سوغات محلی با مشارکت بخش خصوصی دارد.

مدیرکل راه آهن شرق، گازرسانی به ایستگاه راه آهن بجستان، صدور سند مالکیت، راه اندازی مرکز پلیس امنیت راه آهن، خوابگاه ماموران و حصار کشی دیوار این ایستگاه را از اقدامات در دست انجام این اداره کل ذکر کرد.

حسین ابراهیمی کردیانی فرماندار بجستان هم ظرفیت ریلی را جزو زیرساختهای مهم توسعه این شهرستان دانست و گفت: اقتصادی کردن ایستگاه راه آهن و بهره مندی بیشتر از ظرفیت آن در مسیر توسعه و رونق منطقه مطالبه مهم مردم است.

ایستگاه راه آهن بجستان زیرپوشش اداره کل راه آهن شرق کشور و در مسیر طبس به مشهد قرار دارد.

روزانه قطارهای باری و مسافربری از شیراز، بندرعباس، طبس، کرمان و اصفهان از این مسیر به مقصد مشهد و بالعکس عبور می کنند.
راه آهن شرق که در سال ۱۳۸۴ با حدود هزار کیلومتر طول خط و ۴۲ ایستگاه باری و مسافری در سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و یزد فعالیت خود را آغاز کرد، طولانی ترین منطقه راه آهن کشور محسوب می شود.
مرکز شهرستان بجستان در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)