مرحله دوم واکسیناسیون کرونا در خراسان جنوبی آغاز شد


مرحله دوم واکسیناسیون کرونا در خراسان جنوبی آغاز شد

بیرجند - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مرحله دوم واکسیناسیون کرونا برای جامعه هدف در استان خراسان جنوبی از جمله همکاران حوزه بهداشت و درمان آغاز شد.

کامبیز مهدی‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به دریافت دومین محموله واکسن کرونا در استان، مرحله دوم واکسیناسیون کرونا از امروز آغاز شد.

وی اظهار داشت: اولویت اول همکارانی هستند که در حوزه درمان حدود ۲۱ روز قبل واکسن مرحله اول را دریافت کردند و این واکسن موجود بود بنابراین واکسن نوبت دوم را هم دریافت می‌کنند و ایمنی آنان کامل می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: واکسیناسیون همکاران حوزه درمان، بهداشت، فوریت‌های پزشکی و آرامستان‌ها البته افرادی که در کفن و دفن متوفیان فعالیت دارند نیز از امروز آغاز می‌شود.

وی افزود: همچنین جمع محدودی از ایثارگران از امروز واکسینه می‌شوند و واکسن سالمندان مستقر در آسایشگاه‌ها نیز تامین شده است اما با توجه به اینکه باید دستورالعمل خاصی دریافت شود به محض دریافت این دستورالعمل، واکسیناسیون این افراد را هم شروع می‌کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند دهم اسفند از ورود دومین محموله واکسن کرونا با سهمیه ۶۴۰‌ دُز به خراسان جنوبی خبر داد.

محمد دهقانی فیروزآبادی گفت: در این مرحله علاوه بر کادر درمان ۲۴۵ دز برای مراکز سالمندان زیر مجموعه بهزیستی همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است.

مرحله نخست واکسیناسیون بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی روز یکشنبه ۲۶ بهمن ماه با تزریق واکسن کرونا در بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند آغاز شد و ۱۵۰ دُز واکسن کرونا سهمیه خراسان جنوبی از اولین محموله ورودی به کشور بود که برای ایمن‌سازی ۷۵ نفر از کادر درمانی در بخش‌های ویژه مقابله با کرونا اعم از پزشکان متخصص، پرستاران و کادر خدماتی اختصاص یافت.

این تعداد واکسن در چهار بیمارستان استان شامل بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند، بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس، بیمارستان شهدای قاین و بیمارستان حضرت رسول (ص) فردوس به کادر درمانی تزریق شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه