مقایسه دنا با پژو 206 صندوقدار + مشخصات فنی


مشخصات فنی خودرو دنا و پژو 206 صندوقدار در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.


مشخصات فنی خودرو دنا و پژو 206 صندوقدار در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، دنا با پژو 206 صندوقدار است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی دنا:

دنا، خودرویی ساخت ایران است که در سال ۱۳۹۳ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۶۴۵ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۱۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۵۷ نیوتن متر در ۵۰۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه دنا با پژو 206 صندوقدار + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی ساندرو از یک جعبه دنده ۵ دنده دستی استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۲ ثانیه است.

مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۷۰ لیتر است. از جمله امکانات این خودرو می‌توان هیدرولیک مجهز به کلید‌های کنترلی سیستم صوتی و هندزفری موبایل و کروز کنترل، تنظیم اتوماتیک، دریچه تهویه برای سرنشینان عقب، جلو هالوژنی و LED، عقب LED و اشاره کرد.

مقایسه دنا با پژو 206 صندوقدار + مشخصات فنی

همچنین این خودرو مجهز به چراغ مه شکن جلو و عقب، آینه‌های جانبی برقی، راهنمادار و تاشونده اتوماتیک آینه و چراغ آرایش روی آفتابگیر سمت شاگرد، ایموبیلایزر، سیستم هشدار دهنده هوشمند مرکزی ورود غیر مجاز، شیشه‌های سولار (ضد اشعه مضر UV خورشید)، هشدار دهنده موانع عقب، سیستم قطع سوخت خودکار، سیستم کنترل بخار بنزین، رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچ، بلندگو‌های جلو و عقب است.

مقایسه دنا با پژو 206 صندوقدار + مشخصات فنی

دنا همچنین مجهز به نمایشگر دمای محیط، آنتن اکتیو به همراه سیستم پشتیبانی از رهیاب، تنظیم زاویه نور چراغ‌های جلو از داخل، دستگیره‌های همرنگ، تودوزی مخمل، دسترسی به صندوق عقب، باز کن در صندوق عقب از داخل اتاق و روی سوییچ، قطعات دکوراتیو طرح چوب، چراغ‌های سقفی جلو و عقب، چراغ داخل داشبورد . کارت طلایی چهار ستاره است.

معرفی پژو ۲۰۶ صندوقدار:

پژو ۲۰۶ صندوقدار، خودرویی ساخت فرانسه است که در سال ۱۳۸۶ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۵۸۷ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۱۰ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه دنا با پژو 206 صندوقدار + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی این خودرو از یک جعبه دنده ۵ دنده دستی استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۳ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۱.۴ ثانیه است.

مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۰ لیتر است. از جمله امکانات این خودرو می توان به چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، آیینه‌های جانبی برقی، دارای حسگر دماسنج و قاب رنگی، قفل مرکزی با سوییچ کنترل از راه دور رادیویی، سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)،کمربند‌های ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع اشاره کرد.

مقایسه دنا با پژو 206 صندوقدار + مشخصات فنی

همچنین این خودرو مجهز به سیستم تهویه اتوماتیک (HVAC)، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، پشت سری جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه، شیشه بالابر برقی در‌های جلو و عقب، صندلی عقب ۲ تکه با قابلیت تاشوندگی، پشت سری صندلی عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع، دماسنج روی داشبورد، چراغ همراهی تا درب منزل در محیط‌های تاریک، سیستم تنظیم سرعت برف پاک‌کن با سرعت خودرو است.

مقایسه دنا با پژو 206 صندوقدار + مشخصات فنی

خودرو
دنا پژو 206 صندوقدار
کشور سازنده
ایران فرانسه
سال (طراحی)
1393 1386
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1645سی سی 1587سی سی
حداکثر قدرت
115 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 110 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
157 نیوتن متر در 5000 دور در دقیقه 142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده
5 دنده دستی 5 دنده دستی
شتاب 0 تا 100
12 ثانیه 11.4 ثانیه
حداکثر سرعت
190 کیلومتر در ساعت 193 کیلومتر در ساعت
وزن
1258 کیلوگرم 1086 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4558 طول - 1944 عرض - 1460 ارتفاع 4187 طول - 1655 عرض - 1456 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2671 میلیمتر 2441 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
7.8 لیتر در هر صد کیلومتر 6.6 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
70 لیتر 50 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 4 یورو 4
ترمز و پایداری
ترمز ضد قفل ABS و EBD - ترمز جلو دیسکی ترمز عقب دیسکی ABS - EBD - EBA - ترمز جلو دیسکی خنک شونده - ترمز عقب دیسکی توپر
کیسه هوا
راننده و سرنشین کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم صوتی
دارای مانیتور تصویری با قابلیت پخش فایل های تصویری دارای قابلیت استفاده از سیستم رهیاب دارای سیستم پاسخگویی به تلفن همراه (هندزفری موبایل) مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی روی فرمان تیوتر بلندگوی درهای جلو و عقب - تیوتر جلو - پخش CD با کنترل پشت فرمان
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی