فیلم هنرمند مهابادی به جشنواره ملی هِکاتُم راه یافت


فیلم هنرمند مهابادی به جشنواره ملی  هِکاتُم  راه یافت

مهاباد- ایرنا- رییس انجمن سینمای جوانان مهاباد گفت: فیلم کوتاه زمین زرد یکی از هنرمندان عضو انجمن سینمای جوانان این شهرستان به بخش مسابقه ششمین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال هِکاتُم راه یافت.

رحیم بایزیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فیلم مستند کوتاه “زمین زرد” از تولیدات انجمن سینمای جوانان مهاباد و به نویسندگی و کارگردانی "سیامند حسن پور" است که توانسته است به بخش مسابقه جشنواره ملی راه پیدا کند.

وی ادامه داد: فیلم مستند زرد به موضع بازار سنتی مهاباد می‌پردازد و مدت آن هشت دقیقه است .

رییس انجمن سینمای جوانان مهاباد اظهار داشت: حسن پور فارغ التحصیل دوره فیلمسازی انجمن سینمای جوانان این شهرستان بوده و این اولین تولید فیلم این فیلمساز جوان مهابادی است.

بایزیدی اضافه کرد: ششمین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال هکاتم با هدف توجه ویژه به دستاوردهای هنری دانشجویان و نگاهی تازه به قابلیت‌های ویژه آثار دانشجویی در حوزه هنرهای دیجیتال از تاریخ ۱۶ تا ۲۱ اسفند امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۶۷۳ اثر نهایی در سه بخش رقابتی این جشنواره در شاخه‌های فیلم (تجربی، داستانی و مستند)، عکس، نقاشی دیجیتال، موشن گرافیگ، انیمیشن و گرافیک (پوستر و لوگو) به دبیرخانه این دوره از جشنواره ارسال و داوری می‌شود.

"هِکاتُم" از نام‌های قدیم شهر دامغان است که به منظور پیوند این جشنواره ملی با ریشه فرهنگی این منطقه، نام هکاتم برای آن انتخاب شده است.

انجمن سینمای جوانان مهاباد یکی از انجمن‌های ۶۰ گانه سینمای جوانان در ایران است که از سال ۱۳۶۶ در این شهرستان راه‌اندازی شد و تاکنون به بیش از سه هزار هنرجو در رشته‌های مختلف فیلم‌سازی، تدوین، عکاسی و غیره آموزش دیده‌اند و هم‌اکنون دارای ۱۰۰ نفر عضو فعال است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری