پیروزی آسان 911 توربو S در درگ با آئودی R8 و نیسان GT-R نیسمو


پیروزی آسان 911 توربو S در درگ با آئودی R8 و نیسان GT-R نیسمو

از زمانی که پورشه 911 توربو S نسل 992 معرفی شده، پرفورمنس خیره‌کننده‌ای از خود نشان داده و به‌طور مداوم اثبات کرده است که شایستهٔ این نام بزرگ است. حال جدیدترین ویدئوی کارواو نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته نمی‌خواهیم بگوییم این درگ تکراری یا کسل‌کننده است زیرا در اینجا نیسان GT-R نیسمو یا … The post پیروزی آسان 911 توربو S در درگ با آئودی...

از زمانی که پورشه ۹۱۱ توربو S نسل ۹۹۲ معرفی شده، پرفورمنس خیره‌کننده‌ای از خود نشان داده و به‌طور مداوم اثبات کرده است که شایستهٔ این نام بزرگ است. حال جدیدترین ویدئوی کارواو نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته نمی‌خواهیم بگوییم این درگ تکراری یا کسل‌کننده است زیرا در اینجا نیسان GT-R نیسمو یا همان گودزیلای مشهور و آئودی R8 که میدانیم درواقع یک لامبورگینی اوراکان رام شده است در برابر ۹۱۱ توربو S قرار گرفته‌اند.

در نگاه اول، شرکت‌کنندگان این درگ کاملاً متنوع به نظر می‌رسند زیرا در کوپهٔ ژاپنی پیشرانه در جلو قرار دارد درحالی‌که یکی از آلمانی‌ها پیشرانهٔ خود را در وسط قرار داده و دیگری آن‌را در عقب نصب کرده است؛ اما با نگاه به اعداد و ارقام می‌بینیم که سه خودرو تقریباً در یک سطح هستند زیرا پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی پورشه ۶۵۰ اسب بخار، پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی آئودی ۶۲۰ اسب بخار و پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توئین توربوی نیسان ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. بااین‌حال، عامل دیگری که در مسابقهٔ درگ می‌تواند تعیین‌کننده باشد وزن است که در اینجا آئودی با ۱۵۹۵ کیلوگرم از همه سبک‌تر و نیسان با وجود اقدامات کاهش وزن نیسمو، با ۱۷۲۵ کیلوگرم از همه سنگین‌تر است.

نیازی به گفتن نیست ۹۱۱ توربو S به‌راحتی می‌تواند پیروز این درگ شود زیرا تاکنون بارها توانایی‌های فوق‌العادهٔ آن‌را در ۴۰۰ متر دیده‌ایم. خب در اینجا هم همین اتفاق می‌افتد و در خط پایان ۴۰۰ متر، فاصلهٔ پورشه آن‌قدر با دو رقیب دیگر زیاد است که به‌راحتی می‌تواند آن‌ها در آینه‌های خود ببیند. این موشک آلمانی مسافت یک‌چهارم مایل را ظرف ۱۰.۱ ثانیه طی می‌کند که ۰.۷ ثانیه با خودروی دوم یعنی GT-R نیسمو فاصله دارد؛ اما در این ویدئو، مسابقهٔ رولینگ و آزمایش ترمز هم برگزار می‌شود که اگر می‌خواهید بفهمید آیا در آن‌ها هم پورشه پیروز خواهد شد یا نه، ویدئوی زیر را تماشا کنید.

مشخصات فنی

آئودی R8 نیسان GT-R نیسمو پورشه ۹۱۱ توربو S
پیشرانه ۵.۲ لیتری V10 ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو
قدرت ۶۲۰ اسب بخار ۶۰۰ اسب بخار ۶۵۰ اسب بخار
گشتاور ۵۸۰ نیوتن متر ۶۵۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۶ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۵۹۵ کیلوگرم ۱,۷۲۵ کیلوگرم ۱,۶۵۰ کیلوگرم
قیمت ۱۴۴,۱۳۰ پوند ۱۸۰,۰۹۵ پوند ۱۵۵,۹۷۰ پوند
[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه