24 هزار نوجوان و جوان خراسان شمالی عضو کانون‌های مساجد هستند


24 هزار نوجوان و جوان خراسان شمالی عضو کانون‌های مساجد هستند

بجنورد- ایرنا- مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: 24 هزار نوجوان و جوان عضو کانون‌های مساجد این استان هستند که با توجه به شیوع ویروس کرونا بیشتر برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در بستر فضای مجازی است.

هاشم شیرازیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران این استان اظهار داشت: ۴۸ عنوان برنامه در سامانه های بچه های مسجد ثبت شده است که کانون ها در این شاخص ها مورد ارزیابی قرار می گیرند که با توجه به عملکرد در فعالیت ها سرانه اعتباری نیز دریافت می کنند.

وی گفت: تمامی فعالیت های کانون ها در سامانه مورد ارزیابی قرار می گیرد و در پایان سال یکی از استان ها به عنوان پایتخت فهما ایران معرفی می شود.

تحقق تمدن نوین اسلامی محور فعالیت پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی است.

شیرازیان افزود: کانون های فرهنگی هنری استان پارسال در شاخص رسانه و فضای مجازی رتبه برتر را کسب کرد، در سال جازی نیز در حوزه روابط عمومی و خبرگزاری شبستان و فهما رتبه برتر در کشور را در بحث اطلاع رسانی فعالیت ها کسب کرده است.

وی گفت: در سال جاری در فهما ۲ بیشتر فعالیت ها حول محور طرح مواسات بوده است که در این زمینه ۴۸۰ برنامه اجرا شد.

مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی افزود: در بحث حوزه هنری نیز ۳۵ گروه سرود در کانون های مساجد استان تشکیل شده است و همچنین اعضای کانون های در بحث سرود و تئاتر آموزش می بینند.

وی با بیان اینکه ۹۰ کانون استان در ۱۸ اسفند سالروز تشکیل کانون های مساجد مورد تقدیر قرار می گیرند افزود: ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال نیز از محل استانی و ملی کانون ها مورد حمایت قرار می گیرند.

مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی اظهار داشت: علاوه بر این، کانون هایی که در حاشیه شهرها واقع هستند نیز در مجموع یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال حمایت خواهند شد.

وی تعداد کانون های مساجد استان را ۳۹۳ کانون ذکر کرد و گفت: ۶۰ درصد کانون های در روستاها و حاشیه شهرها قرار دارند.

وی با بیان اینکه پنج هزار خانوار نیازمند در پنج مرحله بسته معیشتی شامل ۲ کیلوگرم گوشت قرمز دریافت کردند افزود: در مرحله ششم نیز هم اینک هزار و ۲۰۰ خانوار این بسته را دریافت کرده اند.

شیرازیان اظهار داشت: کانون های مساجد با کمک خیران نیازمندان را شناسایی و مورد حمایت قرار می دهند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی دارای هزار و ۱۰۰ مسجد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل