115 هزار اصفهانی خون اهدا کردند


115 هزار اصفهانی خون اهدا کردند

سرپرست اداره کل انتقال خون استان اصفهان از اهدای خون 115 هزار اصفهانی در 11 ماهه امسال خبر داد و گفت: آمار اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر محسوسی نداشته است.

علی فتوحی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به مراجعه حدود ۱۵۰ هزار نفر به مراکز انتقال خون استان در ۱۱ ماهه امسال، اظهار کرد: حدود ۱۱۵ هزار نفر از این مراجعان موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: آمار اهدای خون در استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر محسوسی نداشته و تقریبا به همین میزان بوده است.

سرپرست اداره کل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه حدود ۹۶ درصد از اهداکنندگان خون در استان طی ۱۱ ماه گذشته مردان بودند، گفت: زنان، ۴ درصد اهداکنندگان خون را تشکیل می دهند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشته است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ذخیره خون استان ۳ روز است، گفت: این ذخیره نسبتاً کم است و باید به بیش از ۶ روز برسد و به همین خاطر به همه گروه های خونی نیاز داریم. ضمن اینکه برای انجام جراحی های انتخابی در بیمارستان ها در کنار مصرف کنندگان دائمی خون همواره نیاز به خون و فراورده های خونی داریم.

فتوحی با اشاره به اینکه در مراکز انتقال خون تجهیزات حفاظتی و ضدعفونی تهیه شده و فاصله گذاری اجتماعی برای مراجعه کنندگان رعایت می شود، از داوطلبان اهدای خون خواست بدون نگرانی از ابتلا به کرونا به صورت مستمر به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

فتوحی با اشاره به فعالیت بخش «آفرزیس» اداره کل انتقال خون استان، یادآور شد: سازمان انتقال خون براساس استاندارهای جهانی به سمت تهیه بیشتر فراورده های آفرزیس حرکت می کند که کیفیت بهتری دارد و می توانیم به صورت انتخابی و با توجه به نیازی که داریم، از هر فرآورده ای اعم از پلاسما و پلاکت استفاده کنیم.

سرپرست اداره کل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه پلاسمای بهبود یافتگان کرونا دریافت و ذخیره می شود، افزود: در صورت اعلام نیاز بیمارستان ها، پلاسمای بهبودیافتگان در اختیار آنها قرار داده می شود و در غیر این صورت ذخیره می شود

وی خاطرنشان کرد: در درماه های قبل بیماری بیشتر و به تبع نیاز به پلاسما هم بیشتر بود، ولی براساس پروتکل های سازمان انتقال خون و وزارت بهداشت در حال حاضر نیز هر روز مراجعه برای اهدای پلاسما داشته و کمابیش درخواست پلاسمای بهبودیافتگان کووید را در بیمارستان ها داریم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)