طرح حفاظت خاک و کنترل رسوب باشماق چای میانه افتتاح شد


طرح حفاظت خاک و کنترل رسوب باشماق چای میانه افتتاح شد

تبریز- ایرنا - طرح حفاظت خاک و کنترل رسوب حوزه باشماق چای میانه واقع در بخش مرکزی شهرستان با 9 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی افتتاح شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان میانه روز یکشنبه اعلام کرد: این طرح در سطح هفت هزار و ۸۰۰ هکتار که دارای ۵ سازه سنگ‌ملاتی در تیپ های 2 ، سه و چهار متری در حجم ۲۵۰۰ متر مکعب از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی اجرا شد.

عادل قاسمی از اجرای ۹ طرح آبخیزداری در این شهرستان خبر داد و گفت: در سال ۹۷ از محل صندوق توسعه ملی ۵۰ میلیارد ریال برای طرح‌های حوزه آبخیز شهرستان اختصاص یافت.

وی اعلام کرد: از این اعتبار ۲۰ میلیارد ریال از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در سال ۹۷ در حوزه آبخیز آقکند و ۳۰ میلیارد ریال آن در سال ۹۸ و ۹۹ در حوزه آبخیز ایشلق چای؛ باشماق و تکمیل آقکند با حجم اجرایی هشت هزار و ۲۰۰ متر مکعب هزینه شد.

وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح های آب و خاک خاطرنشان کرد: حفاظت و کنترل خاک و آب و هدایت طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری سبب شکوفایی بخش کشاورزی و رونق آن خواهد بود.

قاسمی کنترل فرسایش و هدر رفت خاک؛ کنترل و مهار سیل های ویرانگر؛ تقویت سفره‌های زیرزمینی جلوگیری از رسوب در مخازن سدهای بزرگ؛ به حداقل رساندن خسارات وارده در اثر خشکسالی و تقویت مراتع با انجام عملیات بیولوژیکی را از مهمترین اهداف اجرای این طرح ها خواند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج