چارک به عنوان دهکده قرآنی ایران ثبت ملی شود


چارک به عنوان دهکده قرآنی ایران ثبت ملی شود

نادری گفت: با توجه به به ظرفیت های قرآنی موجود در شهرستان دشتی و سابقه درخشان روستای چارک در حوزه قرآن انتظار داریم این روستا به عنوان دهکده قرآنی ثبت ملی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، «عبدالله نادری» روز یکشنبه (17 اسفند) در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان دشتی به ظرفیت های قرآنی موجود در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر پنج مؤسسه قرآنی شهرستان دشتی مشغول به فعالیت می باشند که در این مدت شاهد موفقیت‌های خوبی در همه حوزه‌ها هستیم.

فرماندار شهرستان دشتی از اختصاص دو میلیارد ریال برای تجهیز مراکز قرآنی شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به سابقه درخشان روستای چارک در حوزه قرآن انتظار داریم این روستا به عنوان دهکده قرآنی ثبت ملی شود.

وی با تاکید بر اینکه جشنواره قرآن و عترت در روستای چارک برگزار شود، خواستار شد: با توجه به ظرفیت های موجود قرآنی در این روستا و همچنین وجود گروه تواشیح و قاریان ممتاز در روستای چارک لازم است که این عزیزان جهت اجرای برنامه و قرائت به کشورهای خارج اعزام شوند و از طرفی برای تشویق این قاریان روستای چارک زمینه قرائت آنها در محضر مقام معظم رهبری فراهم شود.

نادری به اهمیت حمایت از فعالیت های قرآنی در شهرستان شتی در جهت تاثیرگذاری هرچه بهتر اقدامات صورت گرفته دراین زمینه تاکید کرد و یادآور شد: نمایشگاه سالانه علوم قرآنی در این شهرستان برگزار و اعتبارات فرهنگی به مؤسسات قرآنی اختصاص داده شود.

فرماندار شهرستان دشتی در پایان بر ضرورت استفاده از ظرفیت مجموعه نفت در قالب ایجاد تفاهم نامه برای کمک به مؤسسات قرآنی تاکید کرد.

پایان پیام/647

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاج عالم