نخستین پروانه فعالیت خدمات فنی افتا در ایلام صادر شد


نخستین پروانه فعالیت خدمات فنی افتا در ایلام صادر شد

ایلام - ایرنا - نخستین پروانه فعالیت حوزه خدمات فنی افتا (امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات و ارتباطات) در استان صادر و به شرکت نوژان ارتباط ایلام اعطا شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام روز دوشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: پروانه های فوق مطابق چهارچوب های تعریف شده توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران و مرکز مدیریت راهبردی افتای کشور صادر می شود و شرکت های دارای پروانه افتا مجاز به ارائه خدمات مرتبط به دستگاهای اجرایی استان هست.

عباس بیرامی افزود: توجه به حفظ و نگهداری و امنیت داده ها موضوعی دائمی است که با همکاری همه بخش های فعال حوزه فناوری اطلاعات و مشارکت مؤثرتر بخش خصوصی می توانیم شاهد تحول مناسب در این حوزه باشیم.

وی تاکید کرد: با توسعه شبکه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، یکی از موضوعات اصلی مطرح از سوی کارشناسان و متخصصان، تأمین امنیت ICT است تا سرویس و محتوایی که ارائه می شود، سالم و بدون نقص به کاربران عرضه شود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام ادامه داد: شرکت‌های فعال در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان می‌توانند با داشتن این گواهینامه به راحتی با ارگان‌های دولتی و شرکت‌های صنعتی مستقر در استان و دیگر استان‌ها قرارداد ببندند.

بیرامی گفت: این گواهینامه‌ها باتوجه به آیین نامه یادشده که توسط سازمان فناوری اطلاعات و مرکز مدیریت راهبردی افتا تدوین شده، در چهار حوزه خدمات مدیریتی، عملیاتی، فنی و آموزشی با گرایش‌های مختلف صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: شرکت‌های متقاضی می‌توانند با مراجعه به سامانه نظام مدیریت امنیت اطلاعات (نما) به آدرس nama.ito.gov.ir ضمن آگاهی بیشتر با روند دریافت پروانه فعالیت، دراین خصوص اقدام کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زمان رأی‌گیری به مدت یک ساعت دیگر تمدید شد