رشد و ارتقای کاراته زنجان نیازمند توجه به رده‌های سنی پایه است


رشد و ارتقای کاراته زنجان نیازمند توجه به رده‌های سنی پایه است

زنجان - ایرنا - رییس هیات کاراته استان زنجان گفت: توجه جدی به رده های سنی پایه، زمینه و بستر را برای رشد و ارتقای سطح این رشته ورزشی فراهم می‌کند.

محسن سهندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: هیات کاراته استان زنجان طی چند سال اخیر، تمرکز خود را بیشتر بر روی رده های سنی پایه قرار داده و در این مسیر نیز به نتایج خوب و قابل قبولی دست یافته است.

وی با بیان اینکه با این روند رو به رشد به حتم در آینده نه چندان دور شاهد درخشش هرچه بیشتر ورزشکاران رده های سنی در میدان رقابت ها خواهیم بود، اظهار داشت: باید هرچه که در توان داریم برای رشد و توسعه پایه ای کاراته زنجان بکار گیریم و حمایت های مادی و معنوی خود را از این رشته ورزشی پرطرفدار دریغ نکنیم.

سهندی با اشاره به اینکه در زمان حاضر، آرامش خوبی در بین فعالان در عرصه کاراته زنجان برقرار است و اتفاق نظر، همدلی و وفاق بسیار خوبی را شاهد هستیم که بطور قطع و یقین با ادامه این روندتوسعه‌ای، این رشته ورزشی زنجان به جایگاه واقعی و اصلی خود نزدیک تر خواهد شد.

رییس هیات کاراته استان زنجان به اهداف بلند مدت این هیات اشاره کرد و گفت: اهداف بلند مدت و آینده دار از سوی هیات برای این رشته ورزشی زنجان ترسیم شده است که به حتم دستیابی سریعتر به آنها نیازمند حمایت های بیشتر فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان و تلاش جدی و همه جانبه دیگر دست اندرکاران و همچنین مربیان و ورزشکاران کاراته زنجان است.

سهندی افزود: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، مسابقات لیگ برگزار نشد و دختران خردسال، نونهال و نوجوان زنجان نیز در لیگ مجازی تحت عنوان جام مدافعان سلامت در بخش کاتا شرکت کردند که در پایان تیم خردسالان این استان سوم شد و تیم جوانان نیز عنوان چهارمی را به دست آورد.

طی سال های گذشته هفت تیم در لیگ کشوری و ۲ تیم در لیگ کاراته وان داشتیم و نتایج خوبی نیز به دست آمده است و این تیم ها را با استفاده از منابع محدود هیات در رقابت های لیگ سرپا و آماده نگه داشته ایم که امید می رود از سوی فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان زنجان بیشتر مورد حمایت قرار گیریم و به وضع موجود بسنده نکنیم.

وی به خلاصه عملکرد ورزش کاراته این استان در طول چهار سال اخیر (۹۶ تا ۹۹) اشاره کرد و اظهار داشت: طی مدت یاد شده ۵۸ کاراته کار زنجانی به اردوهای تیم ملی دعوت شد و تعداد ورزشکاران سازمان یافته و بیمه شده ورزشی نیز که در سال های ۹۴ و ۹۵ که به ترتیب ۱۳۳۵ و ۱۳۶۴ نفر بودند امسال به سه هزار و ۲۰۰ نفر (۲۲۰۰ شهری و ۱۰۰۰ روستایی) رسیده است.

سهندی، افزود: طی این مدت (چهار سال اخیر) ۲ نفر از داوران کاراته زنجان به مسابقات آسیایی و شرکت در کلاس ارتقا داوری اعزام شدند، هشت مورد میزبانی مسابقات قهرمانی را و ۵۷ مورد اعزا به رقابت های قهرمانی کشور را داشتیم که تعداد نشان های کسب شده در مسابقات قهرمانی ۳۷۵ طلا، ۳۲۶ نقره و ۴۶۶ برنز بود و در رقابت های بین المللی نیز ۱۲۲ اعزام صورت گرفت که حاصل آن کسب ۷۳ طلا، ۵۸ نقره و ۹۳ برنز است.

وی، تعداد سبک های فعال ورزش کاراته زنجان را ۱۸ فقره اعلام کرد و اظهار داشت: طی مدت یاد شده ۳۰ دوره آموزش مربیگری عملی درجه ۱، ۲ و ۳ (هر کدام ۱۰ دوره) در مجموع با ۳۰۰ نفر شرکت کننده و مربیگری تئوری درجه ۱، ۲ و ۳ به ترتیب هشت دوره، سه دوره و ۲ دوره و در مجموع با شرکت ۶۰۰ نفر برگزار شد و دوره ارتقای داوری پنج فقره و برگزاری کارگاه های آموزشی دانش افزایی نیز ۲۲ مورد بود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


دشمن درصدد تحریف و جایگاه امام راحل است