8 مرکز مثبت زندگی در مهاباد راه‌اندازی شد


8 مرکز مثبت زندگی در مهاباد راه‌اندازی شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره بهزیستی مهاباد گفت: هشت مرکز مثبت زندگی با هدف تسهیل دسترسی گروه‏‌های هدف به خدمات سازمان، کاهش ترددهای غیرضروری به مراکز و ادارات بهزیستی و بهبود، اصلاح و حذف فرآیندهای موازی در این شهرستان راه اندازی شد.

مهران یوسفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش از این، همه امور اداری و پیگیری‌های مربوط به مددجویان به‌صورت دستی و سنتی انجام می‌شد اما با راه‌اندازی این مراکز خدمات سازمان بهزیستی بر پایه فناوری اطلاعات صورت می‌گیرد که موجب خدمات‌دهی سریع‌تر و با کیفیت‌تر به مددجویان خواهد شد.

وی ادامه داد: هم اکنون سه هزار و ۱۸۰ پرونده مددجویان بر اساس موقعیت جغرافیایی محل سکونت توزیع شده که این موضوع دسترسی راحت و آسان به خدمات را برای مددجویان امکان‌پذیر می‌کند.

رییس ادره بهزیستی مهاباد گفت: این مراکز به طور کامل توسط بخش‌های غیردولتی اداره می‌شوند و در این مراکز ۲۶ خدمت سطح یک بهزیستی به مردم ارائه می‌شود که نقش مهمی در کاهش مراجعات ، کاهش زمان دسترسی به خدمات و در نهایت دریافت خدمات بیشتر و کیفی تر دارد.

یوسفی بیان کرد: امیدواریم با رفع نواقص اولیه در بدو فعالیت مراکز مثبت زندگی و تغییر رویکرد مبتنی بر فناوری اطلاعات، گامی مثبت در راه بهبود کیفیت خدمات رسانی به آحاد جامعه برداری برداریم.

هم اکنون از جمعیت ۲۴۰ هزار نفری مهاباد، چهارهزار و ۳۸۰ نفر دارای پرونده معلولیت در بهزیستی هستند که حدود نصف آنها به صورت ماهانه بین ۶۵ تا ۶۵۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کمبود 495 تخت بیمارستانی در آذربایجان غربی