یک مرکز ترک اعتیاد در قوچان افتتاح شد


یک مرکز ترک اعتیاد در قوچان افتتاح شد

مشهد- ایرنا- رییس اداره بهزیستی قوچان گفت: همزمان با آیین افتتاح 2 هزار و 400 مرکز خدمات بهزیستی در سراسر کشور که به‌صورت ارتباط ویدئو کنفرانسی با رییس دفتر رییس‌جمهوری انجام شد مرکز ترک اعتیاد ماده 16 قوچان نیز به بهره‌برداری رسید.

طبق ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر "معتادان به مواد مخدر و روان‌گردان با شرایطی و معتادان متجاهر به اعتیاد، با دستور مقام قضایی برای مدت یک تا سه ماه در مراکز دولتی و مجاز درمان و کاهش آسیب نگهداری می‌شوند. تمدید مهلت برای یک دوره سه‌ماهه دیگر با درخواست مراکز مذکور بلامانع است" و به مراکزی که ذیل این ماده قانونی فعالیت می کنند مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ گفته می شود.

ربابه خلیل‌آبادی صبح امروز در حاشیه افتتاح این طرح در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کمپ اجباری ۱۴۰ نفر ظرفیت دارد و به ‌منظور درمان و بازتوانی معتادان متجاهر راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: امسال طی ۲ مرحله ۱۰۰ معتاد متجاهر در این شهرستان جمع‌آوری شدند که هزینه نگهداری و درمان این تعداد ۷۴ میلیون تومان برآورد شده و ۳۷ میلیون تومان آن توسط بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر و بقیه توسط بهزیستی شهرستان و خیرین تأمین می شود.

رییس اداره بهزیستی قوچان گفت: برای راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ در قوچان ۳۵۰ میلیون تومان هزینه مناسب‌سازی و ۲۵۰ میلیون تومان نیز هزینه تجهیز آن شده است.

شهرستان ۱۸۰ هزار نفری قوچان در فاصله ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بانوی تنیس باز مشهدی عضو تیم ملی شد