مساجد هر محله، پایگاه صلح و سازش می‌شوند


مساجد هر محله، پایگاه صلح و سازش می‌شوند

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: در طرح حکمین و مصلحین قرآنی، با شناسائی مساجد هدف، در هر محله و به صورت پایلوت در مرکز استان با تعامل با دیگر دستگاه‌های همکار مسجد هر محله یک پایگاه صلح و سازش قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام یدالله وحدانی نیا، عصر امروز دوشنبه ۱۸ اسفند در کارگاه آموزشی مصلحین در راستای اجرای طرح حکمین و مصلحین قرآنی اظهار کرد: اسلام دین مصالحه و سازش است و با توجه به تاکیدات آموزه‌های دینی و اسناد بالا دستی ضرورت دارد امروزه در موضوعات اختلافات طرفین خصوصا در اختلاف خانوادگی، زوجین به محض حدوث اختلاف مسیر دادگاه و تشکیل پرونده قضائی را انتخاب نکنند بلکه در گام نخست با پادرمیانی مصلحین در راستای سازش زوجین اقدام شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در گام نخست افراد معتمد و دارای نفوذ کلامی در هر محله از خواهران و برادران را آموزش داده و با شناسائی مساجد هدف، در هر محله و به صورت پایلوت در مرکز استان با تعامل با دیگر دستگاه‌های همکار مسجد هر محله یک پایگاه صلح و سازش قرار می‌گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی تصریح کرد: برای اجرای کیفی این طرح همراهی امام جماعت و هیات أمنا و پایگاه بسیج هر مسجد با مصلحین آموزش دیده ضروری است.

وی افزود: اجرای طرح نیاز به معرفی و فرهنگ سازی در بین خانواده‌ها دارد و زوجین نیز در اختلافات خانوادگی در راستای صلح و سازش از این ظرفیت استقبال کنند.

وحدانی نیا یادآور شد: اجرای این طرح را در اجرای خدمات دهی اورژانس قضائی دنبال کرده و در دیگر حوزه‌های قضائی نیز اجرای آن را دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مشارکت مردم در طرح‌های سهام عدالت موجب رونق اقتصادی می‌شود