استعلام خلافی خودرو در مناطق آزاد + جزئیات


استعلام خلافی خودرو در مناطق آزاد + جزئیات

https://iranecar.com/wp-content/uploads/2021/03/700-3.jpg???با توجه به وضعیت خاص خودروهای در گردش در مناطق آزاد، سوال ویژه ای در مورد استعلام خلافی خودرو در مناطق آزاد مطرح می شود. آیا می توان جرایم رانندگی مربوط به این خودروها را به روش معمول استعلام خلافی خودرو، دنبال کرد؟ بهترین روش استعلام گرفتن خلافی خودرو در کیش چیست و چطور می توان خلافی...

با توجه به وضعیت خاص خودروهای در گردش در مناطق آزاد، سوال ویژه ای در مورد استعلام خلافی خودرو در مناطق آزاد مطرح می شود. آیا می توان جرایم رانندگی مربوط به این خودروها را به روش معمول استعلام خلافی خودرو، دنبال کرد؟ بهترین روش استعلام گرفتن خلافی خودرو در کیش چیست و چطور می توان خلافی خودرو اروندی را دریافت کرد؟

بهترین روش استعلام خلافی خودرو در مناطق آزاد

برای استعلام گرفتن خلافی خودرو در مناطق آزاد، به طور مثال دریافت جریمه خودروهای منطقه آزاد انزلی، تا به امروز باید از تنها روش سنتی موجود یعنی مراجعه به یکی از مراکز پلیس ۱۰+ استفاده کنید. این احتمال وجود دارد که در آینده امکان استعلام خلافی خودروهای مناطق آزاد به سایر روش ها از جمله روش های آنلاین نیز اتفاق افتاده و فراهم شود؛ اما در حال حاضر باید از همان روش مراجعه حضوری، بهره مند شوید.

خلافی خودرو در کیش

در صورتی که در جزیره کیش نسبت به اجاره خودرو اقدام کنید، مبالغ خلافی که در مدت استفاده از خودرو منظور شده باشد، از شما دریافت خواهد شد. معمولا شرکت هایی که در جزیره کیش خودرو اجاره می دهند، مبلغی بابت خلافی احتمالی خودرو از شما دریافت کرده و در صورتی که پس از گذشت یک ماه از عدم خلافی خودرو اطمینان حاصل شد، مبلغ خلافی را به حساب بازخواهند گرداند.

همین طور شما می توانید برای استعلام خلافی خودرو در کیش از دو روش مراجعه به یکی از دفاتر پلیس ۱۰+ یا مراجعه به آدرس اینترنتی https://traffic.kish.ir/vi/index.html#/violationinquiry استفاده نمایید.

استعلام خلافی خودرو در مناطق آزاد + جزئیات

خلافی خودرو اروندی

برای خلافی ماشین های اروندی می توانید از طریق دفاتر پلیس +۱۰ و اجراییات راهور اقدام کرده و استعلام و پرداخت جریمه های رانندگی را به جریان بیندازید.

استعلام خلافی خودرو در مناطق آزاد + جزئیات

خلافی خودرو گذر موقت

مطابق چیزی که در قانون آورده شده است؛ هر شخص با داشتن حداقل مدت ۳ ماه اقامت در یکی از کشورهای خارجی، این امکان را خواهد داشت تا از آن کشور، خودروی گذر موقت را به ایران وارد کرده و در طول مدت تردد مجاز در کشور در اختیار داشته باشد. البته لازم است که حتما پس از انقضای این مدت، نسبت به خروج خودرو از کشور و بازگرداندن آن به کشور خارجی اقدام لازم را صورت دهد. این مدت در حال حاضر، حداکثر ۶ ماه بوده و هر خودروی گذر موقت تنها می تواند به مدت پیوسته ۶ ماه در ایران باشد. قوانین استفاده از خلافی خودرو گذر موقت، به استفاده و رانندگی شخص وارد کننده آن محدود شده و در صورتی که راننده شخص دیگری باشد، این به عنوان یک تخلف در نظر گرفته خواهد شد. برای دریافت خلافی خودرو گذر موقت، می توانید به پلیس ۱۰+ مراجعه کرده و فهرست خلافی را به صورت یک لیست پرینت شده در اختیار داشته باشید. بدیهی است که امکان خرید و فروش خودروی گذر موقت وجود ندارد و صفر کردن خلافی خودرو جهت فروش برای این خودروها مطرح نیست، اما به هر صورت واردکننده خودرو، متضمن پرداخت جرایم آن خواهد بود.

استعلام خلافی خودرو در مناطق آزاد + جزئیات

سخن پایانی

در بالا مختصری در خصوص استعلام خلافی خودرو در مناطق آزاد اطلاعات لازم را مرور کردیم. به احتمال زیاد در آینده ای نه چندان دور شاهد اینترنتی شدن کامل استعلام و پرداخت جریمه های رانندگی ماشین های مناطق آزاد نیز خواهیم بود و این فرآیند به شکلی موثرتر تسهیل خواهد شد. نظرات و ایده های خود در این زمینه را در بخش نظرات وب سایت با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. همین طور توصیه می کنیم این مطلب را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک گذاشته و به این شکل اطلاع رسانی انجام دهید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری