روزانه تا 700 هزار ارتباط زنده در سامانه شاد برقرار می‌شود


روزانه تا 700 هزار ارتباط زنده در سامانه شاد برقرار می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به راه‌اندازی سامانه شاد گفت: روزانه تا 700 هزار ارتباط زنده در این سامانه برقرار می‌شود.

محسن حاجی‌میرزایی دوشنبه ۱۸ اسفندماه، در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، با اشاره به چالش‌های کرونا به عنوان بزرگترین چالش قرن، افزود: در جریان این چالش، فرآیندهایی که در سال‌های گذشته فراهم شده بود، تعطیل شد، اما مأموریت یادگیری و آموزش تعطیل‌بردار نبود.

وی با بیان اینکه باید در شرایط کرونایی تدابیر مناسب اندیشیده می‌شد، اظهار کرد: در این رابطه ابتدا به تلویزیون متوسل شدیم و در ادامه جهت ارزیابی بهتر، به فکر ایجاد یک سامانه افتادیم.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین کارکرد سامانه شاد، ایجاد انسجام در شبکه گسیخته معلمان و دانش‌آموزان بود، ادامه داد: تمام محتوای آموزشی در تمام پایه‌های تحصیلی را در این سامانه تولید و عرضه کردیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه با شبکه شاد، دسترسی به آموزش باکیفیت و آموزش معکوس در سراسر کشور توزیع شد، گفت: در این سامانه، مدیران با معلمان و معلمان با دانش‌آموزان ارتباط گرفتند.

وی با بیان اینکه از زمان راه‌اندازی سامانه شاد تاکنون، بیش از 26 میلیارد پیام و 10 میلیارد فایل آموزشی مبادله شده است، خاطرنشان کرد: در این رابطه، تنها در یکی از شهرهای آذربایجان شرقی، 20 هزار محتوای آموزشی تولید شده است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش مجازی نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری باشد، افزود: هر زمان که نگرانی‌ها برطرف شود آموزش حضوری را از سر می‌گیریم.

حاجی میرزایی در ادامه، توجه به کیفیت نیروی انسانی و سرمایه‌گذاری در حوزه یادگیری را یکی از معیارهای حکمرانی شایسته دانست و گفت: تمامی تحولات پایدار اجتماعی، مرهون جریان آموزش و یادگیری است.

وی گفت: برای دست‌یابی به پیشرفت پایدار باید آموزش و پرورش را در کانون توجه قرار داده و همه اجزای تفکیک‌شده توسعه و پیشرفت را حول محور یادگیری جمع کنیم.

به گزارش ایسنا، وزیر آموزش و پرورش در بهش دیگر سخنانش، با اشاره به شاخص‌های ارزیابی عملکرد استان در حوزه آموزش و پرورش، خواستار تلاش بیشتر برای رفع نقاط ضعف استان شد.

وی ادامه داد: نسبت تعداد دانش‌آموزان رشته‌های فنی و حرفه‌ای در آذربایجان شرقی، در مقایسه با متوسط کشوری، نسبتاً خوب بوده و برای رسیدن به هدف‌گذاری 50 درصدی در این حوزه، نیازمند تلاش بیشتر و حمایت شورای آموزش و پرورش هستیم.

وی در خاتمه از مشارکت خیران استان در امر مدرسه‌سازی، به ویژه در شهرستان ملکان قدردانی کرد و گفت: طرح آجر به آجر برای سهیم شدن آحاد جامعه در این امر مهم اجرا می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !