4500 اصله نخل مثمر در خرمشهر غرس و توزیع شد


4500 اصله نخل مثمر در خرمشهر غرس و توزیع شد

به همت بنیاد علوی کشور و نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان خرمشهر چهار هزار و 500 نهال مثمر درخت نخل در این شهرستان با حضور نماینده ولی فقیه در استان خوزستان غرس و توزیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، طی آئینی شامگاه (یکشنبه ۱۷ اسفند) به مناسبت روز درختکاری چهار هزار و ۵۰۰ نهال مثمر درخت نخل با حضور نماینده ولی فقیه در استان خورستان، رئیس بنیاد علوی کشور، جانشین فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان و مسئولان شهرستان خرمشهر در این شهرستان غرس و توزیع شد.

۵۰ اصله نخل در فضای سبز زیر پل قدیم خرمشهر کاشته و مابقی نهال ها در میان کشاورزان روستاهای شهرستان خرمشهر توزیع شد. این نهال های مثمر درخت نخل به همت بنیاد علوی و نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان خرمشهر تهیه و توزیع شد.

در این آئین «حجت الاسلام سید محمدنبی موسوی فرد» نماینده ولی فقیه در استان خوزستان اظهار کرد: نسل گذشته توجه ویژه ای به درختکاری و درخت نخل داشتند و پیش از جنگ نیز در آبادان، خرمشهر، اروند و سایر مناطق استان خوزستان که زمینه ای برای نخل کاری بود خوشبختانه توجه ویژه به این موضوع می شد و ‌کاشت این چهار هزار و ۵۰۰ اصله نخل طبیعتا به فرهنگ سازی کمک می کند.

در ادامه «سردار نعمت الله باقری» عنوان کرد: با آغاز این طرح از سوی نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان خرمشهر با حمایت بنیاد علوی بازوی محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان، شهرستان خرمشهر به پویش ملی و سراسری درخت یاری پیوست.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان افزود: هدف پویش ملی درخت یاری کاشت یک میلیون درخت مثمر بومی برای یاری رسانی به بیش از پنج هزار خانواده محروم و کم برخوردار در کشور اعلام شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان خرمشهر از دیرباز به دیار نخل و آب شهرت داشته است تصریح کرد: در جریان هشت سال جنگ تحمیلی حجم وسیعی از نخلستان‌های این شهرستان از بین رفت که امروزه نخل‌های سوخته و یا نخل‌های بی‌سر به عنوان یکی از نماد‌های مقاومت مردمی در هشت سال دفاع مقدس شناخته شده است.

سردار باقری یاد آور شد: در مناطقه که بحث ریزگردها وجود دارد طی سه سال اخیر بیش از هفت هزار هکتار زمین های شهرستان ماهشهر و مناطقی که محل ورود این ریزگردها بوده کاشته شده است و بیش از هشت هزار هکتار در حوزه آب خیز داریم.

پایان پیام/660

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان