سه میلیون دانش آموز به وسایل هوشمند برای آموزش نیاز دارند


سه میلیون دانش آموز به وسایل هوشمند برای آموزش نیاز دارند

ایلام - ایرنا - معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: حدود 30 درصد دانش‌آموزان کشور که رقمی معادل سه میلیون نفر است به تجهیزات هوشمند برای آموزش مجازی نیاز دارند.

به گزارش ایرنا، سید جواد حسینی روز چهارشنبه در دیدار با امام جمعه ایلام اظهار کرد: از این تعداد ۱۵ هزار دانش‌آموز در استان ایلام سکونت دارند که با وجود اینکه حدود یک هزار و ۳۰۰ تبلت برای این دانش‌آموزان تهیه و در اختیار آن‌ها قرار گرفته اما مابقی آنها به تجهیزات هوشمند آموزشی دسترسی ندارند.

به گفته‌ وی، با مشارکت افراد خیر و دستگاه‌های اجرایی و در قالب طرح هدایت تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند تامین شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اضافه کرد: آموزش و پرورش استثنایی یکی از دستاوردهای انقلاب است که با راه‌اندازی این سازمان پوشش تحصیلی دانش‌آموزان استثنایی ۱۸ برابر افزایش داشته است.

به گفته‌ حسینی، هم اینک ۱۵۲ هزار دانش‌آموز استثنایی در هفت گروه مختلف در یک هزار و ۷۰۰ مدرسه ویژه، ۲۱ هزار مدرسه پذیرا و ۷۵۰ مدرسه پشتیبان مشغول به تحصیل هستند.

وی اظهار کرد: در استان ایلام یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز با نیازهای ویژه وجود دارد که در مدارس خاص استثنایی و مدارس پذیرا به تحصیل اشتغال دارند.

حسینی افزود: تاکنون ۳۴ هزار نفر از دانش آموزان استثنایی از خدمات حمایتی سازمان آموزش و پرورش استثنایی بهره مند شده اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه نگاه و نقشه راه ما در این وزارتخانه و همچنین سازمان آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است، اظهار کرد: رکن اصلی سند تحول بنیادین، تعلیم و تربیت تمام ساحتی است و یکی از این ساحت های مهم، ساحت اخلاقی و دینی است.

وی افزود: قرآن، نماز، امام شناسی و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت باید در آموزش و پرورش جاری شود تا سرزندگی و نشاط در جامعه وجود داشته باشد.

حسینی گفت: آموزش و پرورش استثنایی علاوه بر آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه از تربیت دینی این دانش آموزان نیز غافل نبوده است و یکی از این فعالیت ها نیز تدوین ۲ جلد کتاب احکام ویژه دانش آموزان استثنایی است.

وی یادآور شد: آموزش عملی نماز در قالب طرح سودای بندگی به دانش آموزان استثنایی پایه ششم استثنایی و برنامه آشنایی با مرجعیت از جمله برنامه های ویژه آموزش و پرورش استثنایی برای دانش آموزان است.

حسینی تاکید کرد: برنامه هر مدرسه یک سرود در تمامی مدارس آموزش و پرورش استثنایی در حال اجرا است که موجب هویت بخشی به مدارس و دانش آموزان می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!