توزیع متوازن سرمایه‌گذاری‌ها و مهاجرت معکوس؛ راهبرد اصلی ستاد توسعه خاوران


توزیع متوازن سرمایه‌گذاری‌ها و مهاجرت معکوس؛ راهبرد اصلی ستاد توسعه خاوران

استاندار خراسان جنوبی گفت: مهاجرت معکوس از اهداف بزرگ ستاد توسعه خاوران است و با تعریف طرح‌های کوچک متناسب با ظرفیت هر منطقه، به مهاجرت معکوس و برگشت جمعیت به روستاها کمک می‌کنیم.

حمید ملانوری، امروز سه‌شنبه ۱۹ اسفند در نشست کمیته «شناسایی فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری» ستاد توسعه خاوران افزود: ما در این استان، روستاهایی داریم که آب، برق، گاز و امکانات دارند اما به جهت مهاجرت مردم برای تامین معیشت در دیگر مناطق، خالی از سکنه شده‌اند.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: برنامه‌های ستاد توسعه خاوران می‌تواند به برگشت جمعیت به این روستاها بینجامد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: راهبرد اصلی ستاد توسعه خاوران، توزیع عادلانه و متوازن سرمایه‌گذاری‌هاست و این اتفاق در قالب شناسایی فرصت‌ها و مزیت‌ها و جانمایی درست طرح‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: در این کمیته، تمامی فرصت‌ها و مزیت‌های استان به صورت نقطه به نقطه و منطقه به منطقه شناسایی و احصا می‌شوند.

ملانوری اظهار کرد: آنچه در این کمیته رقم می‌خورد، این است که طرح‌های دارای توجیه اقتصادی، به روز شده، دارای اولویت برای استان و مکان‌یابی شده جمع‌بندی می‌شوند و در قالب کتابچه فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان ارائه خواهند شد.

وی بیان کرد: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته، تمامی دستگاه‌ها در زمینه نقاط تعریف شده برای سرمایه‌گذاری به اتفاق نظر می‌رسند لذا مانعی برای سرمایه‌گذاری در این نقاط و مکان‌ها وجود ندارد.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: تکلیف مهم کمیته شناسایی فرصت‌ها و مزیت‌ها این است که براساس ظرفیت‌های استان، طرح‌های مختلف کوچک و بزرگ را احصا کند تا هر کسی با هر میزان سرمایه بتواند از آن استفاده کند.

وی تصریح کرد: موفقیت این کمیته زمانی اتفاق می‌افتد که فردی بتواند با سرمایه اندک خود و با کمک تسهیلاتی که می‌گیرد، اشتغال ایجاد کند.

وی زمان‌بر شدن دریافت پاسخ استعلام‌ها از دستگاه‌ها را از مشکلات سرمایه‌گذاران عنوان کرد و افزود: رفت و آمدهای طولانی باعث سرگردانی و سرخوردگی افراد می‌شود و ستاد توسعه خاوران این مشکل را حل می‌کند.

ملانوری خاطرنشان کرد: تسهیل شرایط برای حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران از مهمترین وظایف ستاد توسعه خاوران است.

اعضای کمیته شناسایی فرصت‌ها و مزیت‌های ستاد توسعه خاوران در نشست امروز به ارائه گزارش جامعی از طرح‌های مزیت‌دار احصا شده پرداختند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

3 تن تخم مرغ فاقد مجوز بهداشت در شهرستان سربیشه کشف شد