خودروسازان در حال آغاز تحویل خودروهای مدل سال ۲۰۲۲ خود هستند و خریداران نیز میخواهند همه محصولات را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین مدل را انتخاب کنند. پس از معرفی نسل جدید هیوندای توسان زمان به انتشار جزئیات قیمتگذاری آن رسیده است.
جدیدترین نسل این کراس اوور کرهای با ۱۵ تریم شامل نسخههای ساده و هیبریدی و البته مدلهای اسپورت در دسترس میباشد؛ اما صرفنظر از انتخاب شما، جدول زیر نشان دهنده قیمت و جزئیات توسان ۲۰۲۲ میباشد:
مدل | پیشرانه | گیربکس | انتقال قدرت | قیمت (دلار) |
SE | ۲.۵-liter four-cylinder | Eight-Speed Automatic | Front-Wheel-Drive | $۲۴,۹۵۰ |
SEL | ۲.۵-liter four-cylinder | Eight-Speed Automatic | Front-Wheel-Drive | $۲۶,۵۰۰ |
SEL Conv | ۲.۵-liter four-cylinder | Eight-Speed Automatic | Front-Wheel-Drive | $۲۹,۱۰۰ |
SEL Premium | ۲.۵-liter four-cylinder | Eight-Speed Automatic | Front-Wheel-Drive | $۳۰,۸۰۰ |
Limited | ۲.۵-liter four-cylinder | Eight-Speed Automatic | Front-Wheel-Drive | $۳۴,۷۰۰ |
SE | ۲.۵-liter four-cylinder | Eight-Speed Automatic | All-Wheel-Drive | $۲۶,۳۵۰ |
SEL | ۲.۵-liter four-cylinder | Eight-Speed Automatic | All-Wheel-Drive | $۲۷,۹۰۰ |
SEL Conv | ۲.۵-liter four-cylinder | Eight-Speed Automatic | All-Wheel-Drive | $۳۰,۵۰۰ |
SEL Premium | ۲.۵-liter four-cylinder | Eight-Speed Automatic | All-Wheel-Drive | $۳۲,۲۰۰ |
Limited | ۲.۵-liter four-cylinder | Eight-Speed Automatic | All-Wheel-Drive | $۳۶,۱۰۰ |
علاوه بر مدلهای درونسوز نسخههای هیبریدی توسان ۲۰۲۲ نیز در دسترس میباشد. دیگر ویژگی خاص این مدلها سیستم چهار چرخ محرک استاندارد HTRAC است که دارای حالتهای ویژه برای شرایط سخت است.
مدل | پیشرانه | گیربکس | انتقال قدرت | قیمت (دلار) |
Blue HEV | turbocharged 1.6-liter four-cylinder | Eight-Speed Automatic | All-Wheel-Drive | $۲۹,۰۵۰ |
SEL Convenience HEV | turbocharged 1.6-liter four-cylinder | Eight-Speed Automatic | All-Wheel-Drive | $۳۱,۶۵۰ |
Limited HEV | turbocharged 1.6-liter four-cylinder | Eight-Speed Automatic | All-Wheel-Drive | $۳۷,۳۵۰ |
اما در بخش مقابل هم نسخه N Line توسان قرار دارد که با ویژگیهای اسپورتی همراه شده است. این مدل یک پله پایینتر از نسخههای پرچمدار N قرار گرفته و کابین و ظاهر گیراتری را نسبت به مدلهای استاندارد ارائه میکند. قطعاً این پکیج باعث نمیشود توسان به خودروی اسپورت تمامعیاری تبدیل شود اما به خاطر سیستم تعلیق با کنترل الکترونیکی و ویژگیهای بصری همچون کیت بدنه جدید، دو خروجی اگزوز و رینگهای ۱۹ اینچی از سایر مدلها متمایز میشود.
مدل | پیشرانه | گیربکس | انتقال قدرت | قیمت (دلار) |
N Line | ۲.۵-liter four-cylinder | Eight-Speed Automatic | Front-Wheel-Drive | $۳۰,۶۰۰ |
N Line | ۲.۵-liter four-cylinder | Eight-Speed Automatic | All-Wheel-Drive | $۳۲,۰۰۰ |
هیوندای همچنین به بحث گارانتی و نگهداری توسان جدید نیز اشاره کرده است. در بخش نگهداری پوشش سهساله یا ۵۸ هزار کیلومتری (هر کدام زودتر فرا رسد) دورههای تعویض روغن و تغییر محل چرخ ها وجود دارد. گارانتی احساسبرانگیز هیوندای نیز برای قوای محرکه به ۱۰ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر رسیده و کل خودرو نیز گارانتی ۵ ساله یا ۹۶ هزار کیلومتری دارد. این خودرو به مدت ۷ سال نیز در برابر خوردگی و زنگزدگی گارانتی شده است.
هیوندای توسان ۲۰۲۲ در بازاری بسیار رقابتی حضور دارد. اگرچه برخی از تریم ها از نظر قیمتگذاری بسیار عالی عمل نکردهاند اما واقعیت این است که توسان جدید پاسخگوی تمامی نیازهاست.