238 دُز واکسن کرونا برای سالمندان استان مرکزی اختصاص یافت


238 دُز واکسن کرونا برای سالمندان استان مرکزی اختصاص یافت

اراک - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: 238 دز واکسن کرونا برای ایمنی سالمندان این استان اختصاص یافته که تا پایان سال به جامعه هدف تزریق خواهد شد.

«زهرا امینی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تعداد واکسن به ترتیب اولویت در نظرگرفته شده از نظر سن و بیماری زمینه‌ای به سالمندان تحت پوشش بهزیستی تزریق خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۹۰ دز واکسن کرونا نیز برای کادر بهزیستی استان در نظر گرفته شده است. گفت: با مراقبت کارکنان مراکز نگهداری سالمندان، هیچ یک از این گروه سنی تاکنون به بیماری کووید۱۹ مبتلا نشده‌اند.

امینی افزود:در بین افراد تحت پوشش خدمات بهزیستی و مراکز نگهداری تعداد محدودی از مددجویان به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده‌اند که هیچ یک از آنان سالمند نیستند.

وی اظهار داشت: ۱۵۵ هزار و ۶۹۵ نفر معادل ۱۰.۲۸ درصد جمعیت این استان در سن سالمندی قرار دارند و شهرستان‌های تفرش و آشتیان با ۱۹.۸۷ درصد بیشترین و ساوه با ۷.۷۲درصد کمترین جمعیت سالمند استان مرکزی را در خود دارند.

وی گفت: تهیه انواع دمنوش، غذاهای مقوی با رژیم تغذیه‌ای مناسب و میان وعده میوه به همراه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله تدابیر اتخاذ شده برای جلوگیری از شیوع کرونا در مرکز نگهداری سالمندان است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، استان مرکزی بعد از گیلان رتبه دوم جمعیت پیر کشور را دارد و ۷۳ درصد جمعیت سالمند این استان در شهرها و ۳۷ درصد نیز در روستاهای مختلف استان زندگی می‌کنند.

پنج مرکز نگهداری سالمندان در این استان فعال است که در مجموع بیش از ۵۰۰ سالمند در آنها نگهداری می‌شوند.

سالمندی طبق تعاریف موجود به جمعیت ۶۰ سال به بالا اطلاق می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید