2 موزه جدید در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد


2 موزه جدید در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری از آغاز فعالیت 2 موزه جدید صنعت و دستباف‌های محلی در شهرکرد خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، مهرداد جوادی در آیین افتتاح موزه‌های صنعت و دستباف‌های محلی در مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر شهرکرد گفت: در موزه صنعت یک هزار اثر و در موزه دستباف‌های محلی بیش از ۷۰ اثر به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان در موزه دستباف‌های محلی آثاری همچون جاجیم، گلیم، نمد، فرش، خور، خورجین، ویریس و شیردنگ جمع‌آوری و در معرض دید بازدیدکنندگان از این موزه قرار گرفته است، افزود: موزه صنعت نیز به نمایش آثار صنعتی و سنتی بومی چهارمحال و بختیاری اختصاص دارد.

جوادی تصریح کرد: اشیاء به نمایش گذاشته شده در موزه صنعت با همکاری وارثان استاد اسدالله رحیمی، یکی از هنرمندان رشته آهنگری در شهرکرد جمع‌آوری شده است.

وی یادآور شد: حفظ صنعت و دستباف‌های محلی، توسعه و ترویج صنایع‌دستی و حمایت از هنرمندان این حوزه از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این دو موزه در شهرکرد به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر شهرکرد هم‌اکنون دارای پنج موزه مردم‌شناسی، سنگ، حمام، صنعت و دستباف‌های محلی است.

در استان چهارمحال و بختیاری ۲۳ موزه دولتی، خصوصی و مشارکتی وجود دارد که پیش از شیوع کرونا و در سال گذشته نزدیک به ۸۹ هزار نفر از این موزه‌ها دیدن کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد