پیشنهاد افزایش 20 درصدی تعداد صندوق‌های رأی در ملایر/ ثبت نام 27 نامزد تا امروز


پیشنهاد افزایش 20 درصدی تعداد صندوق‌های رأی در ملایر/ ثبت نام 27 نامزد تا امروز

رئیس ستاد انتخابات شهرستان ملایر از ثبت نام 27 نفر طی سه روز گذشته در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در شهرستان خبر داد و گفت: پیشنهاد افزایش 20 درصدی تعداد صندوق‌های رأی را دادیم که تاکنون با افزایش 10 درصدی آن موافقت شده است.

حسین فارسی شامگاه جمعه ۲۲ اسفند ماه در جمع خبرنگاران، به برگزاری انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۱۶۳ روستا و شش شهر این شهرستان اشاره و اظهار کرد: اعضای اصلی شورای اسلامی شهر ملایر با جمعیتی بالای ۵۰ هزار نفر، هفت نفر، اعضای اصلی شوراهای اسلامی پنج شهر ملایر شامل زنگنه، اسلامشهر آق‌گل، سامن، ازندریان و جوکار با جمعیتی زیر ۵۰ هزار نفر پنج نفر، شورای اسلامی ۱۴۲ روستا با جمعیت بیش از ۱۵۰۰ نفر سه نفره و ۲۱ روستا با جمعیت زیر ۱۵۰۰ نفر پنج نفره است.

فارسی تصریح کرد: داوطلبان می‌توانند از طریق چهار روش اپلیکیشن موبایلی، نسخه ویندوز و قابل نصب بر روی رایانه، دفاتر پیشخوان دولت و یا مراجعه حضوری به فرمانداری نسبت به نام نویسی و دریافت رسید ثبت نام اقدام کنند.

وی ثبت نام از طریق اپلیکیشن های موبایلی و به صورت غیرحضوری را به علت رعایت پروتکل های بهداشتی مناسب تر دانست و افزود: با این حال همکاران ما در فرمانداری آمادگی ثبت نام از داوطلبان به صورت حضوری را دارند و تاکنون ۱۶ نفر به صورت غیرحضوری و ۱۱ نفر به صورت حضوری ثبت نام کردند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر با اشاره به اینکه در سومین روز از ثبت نام شوراها ۹ نفر نامزد انتخابات شدند، بیان کرد: از تاریخ ۲۰ اسفندماه تا ساعت ۱۸ روز ۲۲ اسفندماه، در مجموع ۲۷ نفر نامزد انتخابات شورای اسلامی شهرستان ملایر و پنج شهر تابعه آن شدند که از این تعداد دو نفر خانم و ۲۵ نفر آقا هستند.

وی با بیان اینکه از مجموع تعداد ثبت نام کنندگان ۱۶ نفر دارای مدرک کارشناسی، ۱۰ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد و یک نفر نیز دارای مدرک دکتری است، اضافه کرد: از این تعداد ۲۲ نفر برای انتخابات شورای شهر ملایر، چهار نفر برای شورای شهر جوکار و یک نفر نیز برای شورای شهر زند ثبت نام کردند.

فارسی یادآورشد: افراد متخصص، با تجربه و علاقمند به خدمت رسانی به مردم، در این عرصه ورود کنند و خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند تا با مشارکت مردم در پای صندوق‌های رأی، انتخاباتی پرشور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در دوره قبلی انتخابات ریاست جمهوری تعداد صندوق‌های اخذ رأی در شهرستان ملایر ۲۱۴ صندوق و برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بیش از ۲۵۰ صندوق بوده است، مطرح کرد: پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی تعداد صندوق‌های رای را دادیم که تاکنون با افزایش ۱۰ درصدی آن موافقت شده است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان ملایر به الکترونیکی بودن ۹۵ درصد فرآیند انتخابات اشاره و خاطرنشان کرد: تمامی مراحل انتخابات به غیر از اخذ رأی و شمارش آراء به صورت الکترونیکی انجام می شود و ما از همه توان خود برای حضور هر چه بیشتر و حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی استفاده می کنیم.

فارسی بر لزوم رعایت قانون و برخورد با هرگونه تبلیغات زودهنگام تأکید کرد و گفت: اعضای ۱۱ نفره هیئت اجرایی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و ۱۳ نفره هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان مشخص شدند و همزمان با آغاز نام نویسی داوطلبان، نظارت خود را به طور رسمی آغاز کردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سطوح سه گانه تحلیل خودکشی در ایران