زنجان در هفته‌ای که گذشت


زنجان - ایرنا - افتتاح بزرگترین باغ گردوی کشت بافت خاورمیانه در شهرستان...
زنجان - ایرنا - افتتاح بزرگترین باغ گردوی کشت بافت خاورمیانه در شهرستان خرمدره و افزایش 10 تنی مصرف گوشت مرغ در استان از جمله مهمترین رویدادها و عناوین خبری در زنجان طی هفته گذشته بود.

** استاندار زنجان گفت: انتخابات مظهر اقتدار ملی و زمینه ساز تقویت اتحاد و وحدت در کشور است و اگر از چنین منظری به این موضوع نگاه کنیم، هیچ کس به خودش اجازه نمی دهد که در این عرصه تماشاچی باشد.

** استاندار زنجان گفت: شوراهای اسلامی که سیاسی کاری نکردند، بسیار موفق عمل کرده‌اند، در غیر اینصورت مشکلاتی ایجاد شده است و بر این مبنا شوراها باید همچنان با قوت به فعالیت خود ادامه دهند و نخبگان برای ورود به این عرصه تماشاچی نباشند.

** بزرگترین باغ گردوی کشت بافت خاورمیانه به وسعت ۲۰۰ هکتار با حضور رییس بنیاد مستضعفان در شهرستان خرمدره به بهره برداری رسید.

** رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با بیان اینکه منافع کارهای این بنیاد در عرصه‌های تولید برای ملت است، اظهار داشت: سود حاصل از این فعالیت‌ها صرف امور محرومیت‌زدایی در کشور می‌شود.

** رییس بنیاد مستضعفان گفت: طبق تفاهمنامه منعقد شده با سه دستگاه، ۳۴ هزار واحد مسکونی برای محرومان کشور احداث می‌شود.

پرویز فتاح روز یکشنبه در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۰ طرح کشاورزی بنیاد مستضعفان، در جمع خبرنگاران افزود: این تفاهم نامه ها برای ساخت ۲۰ هزار واحد با بنیاد مسکن، ۱۰ هزار واحد با کمیته امداد و برای مددجویان این نهاد و ساخت ۱۴ هزار واحد هم از با بهزیستی امضا کرده ایم که از این تعداد ۱۰ هزار واحد تحویل شده است.

** معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پنج هزارو ۷۰۰ واحد صنعتی با اشتغالزایی مستقیم بالغ بر۱۰۷ هزار نفر طی ۱۰ ماهه امسال در بنگاه های تولیدی و صنعتی کشور به بهره برداری رسید.

** مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان زنجان گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان در تاریخ نظام هماهنگ، قانون استخدام کشوری و حتی در تاریخ مدیریت خدمات کشوری، پروژه بی‌سابقه ای بود که انجام شد.

** رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در روزهای اخیر مصرف گوشت مرغ در این استان از ۴۶ تن به ۵۶ تن رسیده است.

** معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: هشت شرکت پخش مواد غذایی در خصوص فروش اجباری برخی کالاها به مشتریان بررسی و از این تعداد، سه شرکت متخلف جریمه شدند.

** رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: زمینه های همکاری با کشور ارمنستان در نقشه راه تجارت خارجی استان احصا شده و همکاری های مشترک برای فروش و صادرات محصولات تولیدی در دستور کار است.

** مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه ۳۸ درصد اقامتگاه‌های بوم‌گردی این استان در خدابنده واقع است، گفت: شهرستان خدابنده با داشتن ۴۹ اقامتگاه بوم گردی، بیشترین تعداد این مراکز را در استان دارد.

** سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: در قالب اجرای طرح " زمستانه کتاب ۹۹ "، شهروندان این استان بیش از ۱۹۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان صرف خرید کتاب کردند.

** معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: تاکنون ۸۵ هزار دانش آموز زنجانی از اردوهای راهیان نور بصورت مجازی از شبکه شاد بازدید کردند که این اقدام با هدف پاسداشت و آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت انجام می‌گیرد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید