بیوگرافی کامل مهدی جهانی به همراه بررسی آثار این خواننده


بیوگرافی کامل مهدی جهانی به همراه بررسی آثار این خواننده

به گزارش جام نیوز، مهدی جهانی خواننده پاپ ایرانی و دانش آموخته رشته موسیقی است. این هنرمند محبوب که از کودکی نوازندگی گیتار را دنبال کرده، به‌دلیل علاقه ذاتی به موسیقی و نوازندگی، در سنین کودکی وارد این رشته شده است.

صدای گرم و دلنشین مهدی، خیلی زود و در سنین جوانی مخاطبان را تحت تاثیر قرار داده و اکنون هواداران زیادی در عرصه این هنر دارد. طبع شعر این خواننده او به سمت سرودن ترانه نیز گرایش داده، بطوری که در برخی ترانه‌هایش از سروده‌های شخصی خودش استفاده شده است.

از فعالیت‌های او در سایر زمینه‌های هنری یاد می‌کنیم. در انتها نیز به برخی ترانه‌های او که با جذب مخاطب زیادی همراه بوده‌اند اشاره‌ای خواهیم داشت. با ما در مطالعه این نوشتار همراه باشید.

از موسیقی تا آواز با مهدی جهانی! موزیک و ترانه بخش‌های جدایی‌ناپذیری از وجود انسان هستند. به عبارتی موسیقی عذای روح است و احساس بی‌نظیری را در ما زنده کرده و نوازش می‌دهد. امکان و استعداد نوازندگی و خوانندگی برای همه افراد بشکل یکسان وجود ندارد، اما خوشبختانه این روزها و با فرصت‌های فراهم شده، همه می‌توانیم از توانایی خوانندگان بنام و خوش صدا بهره‌مند شویم. در این میان خوانندگان پاپ و مردمی از اقبال بیشتری از سوی شنوندگان برخوردارند.


راز موفقیت مهدی در چیست؟ طرفداران زیادی مهدی جهانی را بخاطر ترانه‌های زیبا و صدای دلنشینش دنبال می‌کنند. او که زاده ۱۹ فروردین ۱۳۶۰ در تهران است، از سوی پدر اصالت شیرازی و از سوی مادر دارای اصالت شمالی است. گرچه خوانندگی را رسما از دوران جوانی آغاز کرده اما از کودکی در فضایی هنری رشد یافته و مطالعه در زمینه موسیقی و عشق به آهنگسازی به‌صورت خودجوش در او آغاز شده است. طبع موسیقی در او با آموزش گیتار خودنمایی کرده و با رفتن به کلاس‌های آموزشی گیتار شکوفا شده و سرانجام هم به مهارت او در نواختن این ساز منجر شده است. گرچه مهدی بعدها در دانشکده و با دریافت مدرک فوق لیسانس موسیقی استعدادهای خود را در این زمینه به ثبت علمی ‌رساند. موثرترین آلبوم مهدی را بشناسیم مهدی جهانی را بسیاری با آلبوم دنیای خواب می‌شناسند که اثر جنجالی و پرطرفدار پاپ اوست. آلبومی که با معرفی او به دنیای هنری خوانندگان خیلی زود او را به شهرت رساند. این آغازی خوب برای خواننده‌ای بود که خیلی زود نه تنها در شبکه‌های اجتماعی بلکه در دل مردم نیز جای خود را باز کرد. همراه با ترانه‌های این آلبوم، نام مهدی نیز با سرعت بالایی روی لبها زمزمه شد تا آنجا که امروزه از دوستداران موسیقی پاپ و مردمی کمتر کسی است که با سروده‌ها و ترانه‌های او آشنا نباشد.

مهدی جهانی در مقابل دوربین دنیای هنر، دنیای بزرگی است که در هر گوشه آن اتفاقات خوبی در جریان است. جهانی که در خوانندگی شناخته شده است، در زمینه بازیگری هم تجربه‌ای دارد. اجرای نقشی هر چند کوتاه در فیلم خوابم میاد نقطه روشنی است که می‌تواند در آینده درهای تازه‌ای را به روی او باز کند. مهدی را هم‌چنین در برنامه‌های شاد تلویزیونی دیده‌ایم.

یک وقفه کوتاه! مهدی جهانی به‌دلیل هم‌خوانی با علیشمس خواننده رپ مورد انتقاد طرفدارانش قرار گرفت. اما این همکاری چندان طول نکشید و خیلی زود به پایان رسید. یک آلبوم ناموفق هم در کارنامه مهدی وجود دارد که به دلیل بی برنامگی شرکت مجری بخوبی پخش نشد. همین موضوع هم فرصت طرح و به شهرت رسیدن را از ترانه‌های این آلبوم گرفت.

از ترانه‌های مهدی... از میان ترانه‌های مهدی جهانی می‌توان به دو ترانه معروف خورشیدک زیبا و همنفس اشاره کرد. ترانه‌هایی که در سال ۸۶ اجرا و در سال ۹۱ مجوز گرفت. آلبوم دنیای خواب با این دو ترانه به شهرت رسید و خیلی زود نام مهدی را سر زبان‌ها انداخت. از دیگر ترانه‌های او می‌توان به آروم ندارم، کیمیا، تو بخند خوبه خنده هات ای جان، آسمون منی، پاییز بی بهار، بخواب دنیا، دست من نیس، من عاشقتم، بی آسمون، رفیق نیمه راه، کم کم و ده‌ها ترانه شاد و متنوع دیگر اشاره کرد. کلام آخر در انتهای این نوشتار بار دیگر یادآور می‌شویم موزیک و ترانه، بخش مهمی از ذهن و قابلیت افزایش هوش ما را تشکیل می‌دهد. شنیدن آثار هنری خوانندگان موسیقی پاپ کشورمان ضمن حس خوب و لذت‌بخشی که به ما می‌دهد، به افزایش توان ذهنی افراد نیز کمک می‌کند. آهنگ های جدید و شنیدنی مهدی جهانی را می‌توانید در سایت نیک موزیک جستجو و دانلود نمایید. هم‌چنین آلبوم‌های آماده این هنرمند کشورمان نیز از طریق فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی قابل تهیه است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان