طرح عید، هنر، داستان در مدارس لرستان اجرا می‌شود


طرح  عید، هنر، داستان   در مدارس لرستان اجرا می‌شود

خرم‌آباد - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان گفت: طرح عید، هنر، داستان با هدف حذف تکالیف نوروزی برای دانش‌آموزان استان اجرا می‌شود.

رقیه معتمدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: براساس مطالعات انجام شده، انجام تکالیف نوروزی علاوه بر بار روانی برای دانش آموزان دستاورد چندانی نیز نداشته است بنابراین امسال فعالیت های ادبی و هنری جایگزین تکالیف نوروزی دانش آموزان شد.

وی افزود:پرورش خلاقیت، تقویت قدرت تفکر و تخیل دانش آموزان و ارتقای سطح ارزش های لازم برای تربیت دانش آموزان در طراز انقلاب اسلامی از اولویت برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت لرستان است.

وی اظهار داشت: بر این اساس دانش آموزان می توانند با طرح نوروزی امسال در حوزه ادبی با داستان خوانی، داستان نویسی و داستان گویی، آزادی عمل در انتخاب داستان و کتاب های لازم با همکاری معلمان، مدیران و والدین فعالیت های خود را انجام دهند.

معتمدی ادامه داد: دانش آموزان با مطالعه کتاب داستان مورد علاقه می توانند خلاصه آن را بصورت فیلم، پادکست و فایل صوتی در کلاس شاد اجرا و یا خاطرات عید و داستان های روایت شده از بزرگترها را مصور یا بازگو کنند.

وی عنوان کرد: در فعالیت های هنری نیز، دانش آموزان می توانند با راهنمایی معلمان، آثار خود را در قالب عکاسی، نقاشی و طراحی با عنوان های "دنیای بدون کرونا یا دنیای با کرونا، دوست دارم به مدرسه برگردم، مدرسه برای همه کودکان" در قالب عکس و فیلم برای معلمان خود ارسال کنند.

معتمدی گفت: تعیین هرگونه تکلیف و جزوه برای فعالیت نوروزی دانش آموزان ممنوع است و فعالیت های نوروزی باید در قالب برنامه تدوین شده به دانش آموزان اعلام شود.

۳۶۰ هزار دانش آموز در مدارس لرستان تحصیل می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز