دانش آموزان برگزیده مسابقات کشوری در البرز تجلیل شدند


دانش آموزان برگزیده مسابقات کشوری در البرز تجلیل شدند

کرج - ایرنا - دانش آموزان و فرهنگیان برگزیده مسابقات کشوری و استانی فراخوان شده درحوزه امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان البرز روز یکشنبه در آیینی تجلیل شدند.

در این آیین از سه فرهنگی برگزیده در مسابقه خطبه فدکیه، پنج دانش آموز برتر در جشنواره ملی دختران امروز و ۱۰ نفر در مسابقه استانی مهارت های گفت وگو و ارتباط موثر تجلیل شد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز در این آیین برماندن دانش آموزان درخانه به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا درایام تعطیلات نوروز تاکید کرد و افزود: شرکت فرهنگیان و دانش آموزان استان درمسابقات و جشنواره ها نشان از روحیه مشارکتی و دغدغه های آنان درمسائل فرهنگی، اجتماعی و آموزشی دارد.

سالار قاسمی با اشاره به اینکه برای خوب زندگی کردن هرانسانی نیاز به آموزش و مهارت دارد، افزود: دانش آموزان برای خوب زیستن به فرهنگ گفت و گو و ارتباط موثردر کانون خانواده و اجتماع دارند.

وی بیان داشت: نهاد خانواده درایران یکی از نظام‌های قدیمی در شکل‌دهی سنت‌ها، آداب و رسوم اجتماعی و خانوادگی بوده و وجود صمیمت بین اعضا یکی از موارد مهم در تکوین خانواده‌های موفق محسوب می‌شده است.
وی خاطرنشان کرد: ارتباط نزدیک، گفت و گوی صمیمانه و رفع مشکلات از طریق مصاحبت از بهترین راه‌های رسیدن به تفاهم در میان اعضای خانواده‌ و لذت بردن از این کانون گرم و باصفاست.

وی اظهارداشت: فراگیری مهارت و هنر گفت و‍ گو بسیار مهم است زیرا در جامعه امروز ایران، پایین آمدن نرخ آن بحرانی است که گریبانگر خانواده‌های ایرانی شده است.

قاسمی یادآورشد: مهارت گفت و گوی مولد و موثر به‌عنوان یکی از نیازهای اساسی و مهم اجتماعی، در بین اعضای خانواده ایرانی مغفول مانده است.

وی تصریح کرد: گفت و گو یک شاخص سنجش بین اعضای خانواده است و هرچقدر به این مولفه بهترحوزه عمل بشود نتایج موثرتری را نیز به همراه دارد.

وی ادامه داد: دانش آموزان دختراین استان در نخستین جشنواره ملی دختران امروز حائز پنج رتبه برترکشوری کسب شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: دانش آموزان این استان دارای توانمندی و استعدادهای ویژه ای هستند که این موضوع مهم با کسب مقام های برتر در جشنواره ها و المپیاد های علمی و مسابقات پژوهشی، ورزشی و فرهنگی هنری قابل تحسین است.

در این نشست صمیمانه فرهنگیان و دانش آموزان از انگیزه و اهداف خود برای شرکت در مسابقات سخن گفتند و خواستار توجه والدین و دانش آموزان به درخانه ماندن در نوروز باستانی به پاس خدمات و ایثار مدافعان سلامت درایام کرونا شدند.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز و ۲۴ هزار فرهنگی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شیدا در سریال زخم کاری کیست ؟