تفاهم‌نامه راه‌اندازی 50مرکز مکانیزه بازیافت زباله در اهواز امضا شد


تفاهم‌نامه راه‌اندازی 50مرکز مکانیزه بازیافت زباله در اهواز امضا شد

اهواز-ایرنا- مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت : تفاهمنامه راه‌اندازی 50 مرکز مکانیزه بازیافت زباله‌های خشک در اهوازبا هدف ایجاد اشتغال برای مددجویان این نهاد امضا شد.

جمال شیبه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در راستای کاهش فقر و توانمندسازی نیازمندان دراستان ، همکاری مشترکی میان این نهاد و شهرداری اهواز و اداره کل فنی و حرفه ای استان در قالب این تفاهم نامه صورت گرفته است.

شیبه افزود: در این همکاری راه اندازی ۵۰ واحد کوچک بازیافت زباله های خشک در شهر اهواز تعیین شده است که تا کنون ۱۲ دستگاه با مبلغ تسهیلات ۶۰۰ میلیون ریال جانمایی و نصب شده و فعالیت خود را آغاز کرده اند که درصورت داشتن توجیه اقتصادی، تعداد دستگاه ها افزایش خواهد یافت.

مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان هدف از انعقاد این تفاهم نامه را تلاش در جهت ایجاد و توسعه اشتغال پایدار به عنوان مهمترین راهکار توانمندسازی خانوارهای نیازمند دانست و افزود: طرفین بر اساس این تفاهم نامه تعهدات مشترکی دارند که کمیته ای متشکل از نمایندگان شهرداری اهواز (مدیریت پسماند) و اداره کل کمیته امداد خوزستان (معاونت اشتغال و خودکفایی)و معاونت آموزشی سازمان فنی و حرفه ای استان نظارت بر روند اجرای تفاهم نامه را بر عهده دارند.

شیبه ادامه داد: شهرداری با همکاری در جانمایی مکان‌های مناسب برای استقرار دستگاه‌های بازیافت زباله، صدور مجوز فعالیت و تخصیص مکان مناسب برای استقرار دستگاه بازیافت زباله در سطح اهواز را انجام داده و همچنین در خصوص ساماندهی مراکز انبارهای ضایعات فاقد مجوز جمع‌آوری زباله‌های خشک، ایجاد هماهنگی با دستگاه‌های بخش تخصصی، واگذاری امتیاز تبلیغات و اختصاص کل درآمد حاصل از آن به مددجویان نیز از دیگر خدمات شهرداری است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بیان کرد: کمیته امداد نیز باید در راستای شناسایی متقاضیان مستعد و دارای توان جسمی و روحی کافی برای انجام فعالیت تأمین سرمایه خرید تجهیزات و دستگاه‌های بازیافت زباله از محل تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال و ارائه آموزش‌های مهارتی مورد نیاز با هماهنگی سازمان فنی حرفه‌ای و شهرداری به متقاضیان( مددجویان) ارائه دهد.

۳۰۰ هزار نفر در خوزستان زیر پوشش کمیته امداد امام (ره) هستند و بر اساس اعلام این نهاد ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان در اولویت برنامه های کمیته امداد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی