آرامستان ارومیه طبق طرح تفصیلی باید به جاده بالانج منتقل شود


آرامستان ارومیه طبق طرح تفصیلی باید به جاده بالانج منتقل شود

ارومیه- ایرنا- سرپرست شهرداری ارومیه گفت: آرامستان این شهر طبق طرح تفصیلی جدید باید به جاده بالانج انتقال یابد که البته تصویب این طرح در شورای عالی شهرسازی الزامی است.

غلامرضا عدل دوست روز دوشنبه در جمع مدیران شهرداری ارومیه افزود: سازمان آرامستان‌ها باید این موضوع را بررسی و نظر کارشناسی خود را مبنی بر دلایل انتقال یا عدم انتقال آرامستان شهر به آن منطقه برای طرح در شورای عالی شهرسازی اعلام کند.

وی اضافه کرد: حتی در صورت انتقال نیز باید فضای تخصیص یافته به آرامستان شهر از اراضی ملی تأمین شود زیرا در غیر این صورت شاهد عدم موفقیت در اجرای این طرح خواهیم بود و امکان انتقال نخواهد بود.

سرپرست شهرداری ارومیه با اشاره به شیوع ویروس کرونا و افزایش تعداد متوفیان و مسائل شرعی و بهداشتی عدیده مربوط به این حوزه ادامه داد: در ایام شیوع کرونا در حوزه آرامستان ها و دفن اموات کرونایی ارومیه، در برابر با سایر کلان‌شهرها و شهرها به علت مدیریت مناسب باغ رضوان با کمترین چالش در سطح کشور مواجه شد و در این خصوص موفق عمل کرد.

عدل دوست با قدردانی از کارکنان زحمتکش باغ رضوان ادامه داد: از مدیریت باغ رضوان با وجود تمامی مسائل و مشکلاتی که طی سال‌های گذشته در راه توسعه و گسترش اراضی این مجموعه جهت رفاه حال شهروندان در آینده متقبل شده، قدردانی می کنم چرا که در برابر بسیاری از مسائل و مشکلات به نفع توسعه آرامستان مقاومت کرد.

وی بر ضرورت اخذ مجوزهای لازم برای حفر یک حلقه چاه عمیق در حوزه باغ رضوان تأکید کرد و گفت: باید با مجوز سازمان آب یک حلقه چاه عمیق احداث و در اختیار باغ رضوان قرار گیرد، در غیر این صورت در آینده با مشکلات عدیده ای روبرو خواهیم شد.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر آرامستان ارومیه در ورودی این شهر از سرو واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی