دادستان: گرانی کالاها در خلخال نیازمند مدیریت صحیح است


دادستان: گرانی کالاها در خلخال نیازمند مدیریت صحیح است

اردبیل _ ایرنا _ دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: قیمت برخی از کالاها در این شهرستان گران‌تر از مرکز استان وسایر شهرستان‌های کشور است و مسئولان ذیربط منطقه باید با این موضوع مقابله کنند.

به گزارش ایرنا ، آرش جعفری روز دوشنبه در جلسه کمیته نظارت بر فرایند توزیع کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی خلخال افزود: ضعف مدیریت در برخی از دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد تنظیم بازار از جمله جهاد کشاورزی خلخال از جمله عوامل افزایش قیمت برخی از کالاها از جمله میوه در مقایسه با سایر مناطق استان است.

وی اظهارکرد: کنترل قیمت برخی از اجناس تولید شده در کارخانه‌های مناطق مختلف کشور با درج قیمت بر روی آن از دسترس شهرستان خارج بوده و نیازمند تصمیمات مسئولان در سطح کلان کشوری است.

او با اشاره به تفاوت قیمت‌ها در بازار خلخال از جمله ناهمخوانی قیمت عرضه گوشت سفید مرغ با قیمت درج شده بسته‌بندی آن گفت: قیمت کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مردم از جمله گوشت قرمز، برنج، مرغ و روغن نباید افزایش یافته و همچنین نبایستی تفاوت بین قیمت این اجناس با نرخ عرضه آن در مرکز استان وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم افزایش نظارت و بازرسی در آستانه سال نو افزود: همسان‌سازی قیمت کالا در منطقه رعایت نمی‌شود، تا جایی که یک نوع کالا در نقاط مختلف شهر با قیمت‌های متفاوت به فروش می‌رسد.

جعفری با بیان اینکه بیشتر مردم این منطقه درآمد ضعیف و یا متوسطی داشته و یا از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند، گفت: ضمن تشویق و معرفی بازاران منصف به مردم از طریق مراجع قانونی نباید اجازه هرج و مرج در بازار به متخلفان داده شود.

او اظهارکرد: بیش از ۶۰۰ واحد صنفی فاقد پروانه کسب در بازار خلخال فعالیت دارند در حالی که عملکرد اتاق اصناف برای جلوگیری از فعالیت واحدهای صنفی بدون پروانه باید عادلانه و شفاف باشد.

دادستان خلخال گفت: ضمن حمایت از بازریان منصف و تشدید برخورد با اصناف متخلف ، محتکر و گرانفروش با مسئولانی که در انجام وظیفه قانونی خود در پیشگیری از گرانفروشی و اجحاف در بازار کوتاهی و یا سکوت اختیار کرده و به جلسات این کمیته مسئولانه عمل نکنند برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه نظم بازار از دل این گونه جلسات و نحوه اجرای مصوبات بیرون می‌آید، افزود: بازرسی بازار و واحدهای صنفی باید بصورت روزانه ، هدفمند ، مستمر ، متمرکز و با پرهیز از غرض‌ورزی شخصی و رعایت عدالت با بازرسی بر صنوف باشد.

او تشریح کرد: ضعف مدیریت در برخی از دستگاه‌های عضو ستاد تنظیم بازار و عدم اجرای مصوبات کمیته نظارت بر فرآیند توزیع کالاهای ضروری مشهود بوده و در بسیاری از موارد بازار به جای مسئولان دست‌اندرکار بدست دلالان و واسطه‌ها مدیریت می‌شود.

جعفری همچنین با انتقاد از عملکرد مدیریت جهاد کشاورزی خلخال از غیبت حضور در این جلسه گفت: برغم پایین بودن قیمت دام زنده قیمت گوشت قرمز عرضه شده در بازار خلخال بسیار بالاتر از دام زنده است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زایمانی که بین 4.5 میلیون وضع حمل یک بار اتفاق می افتد !