«تلألو ایثار در وجود زن» منتشر شد


«تلألو ایثار در وجود زن» منتشر شد

کتاب «تلألو ایثار در وجود زن» به قلم مژگان ثابتی به همت انتشارات حکیم روز، در 152 صفحه به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کتاب (تلألو ایثار در وجود زن ) توسط مژگان ثابتی در سال ۱۳۹۹ توسط انتشارات حکیم روز، در ۱۵۲ صفحه به چاپ رسیده است.

در این کتاب تمرکز نویسنده بر روی جمع آوری آیات و روایات مرتبط با عرصه های ایثارگری زنان در محیط خانه و اجتماع بوده است.

بحث از نحوه حضور زنان در خانواده و اجتماع و مسائل مربوط به آن همواره یکی از بحث‌های داغ و پرهیاهو در بین اندیشمندان مکاتب مختلف بوده است که هر کدام با توجه به منظومه فکری و آراء و عقاید خویش از آن سخن گفته‌اند و عمدتا نیز از دو سوی جاده اعتدال به بیراهه‌ی افراط و تفریط درغلطیده‌اند. معتدل‎ترین و متناسب ‎ترین نگاه را در این بین بنابر آنچه از آیات و روایات بر می‌آید دین اسلام به این قضیه دارد.

دین اسلام تأکید اولیه خویش را بر حضور در جایگاه همسری و مادری نهاده اما حضور اجتماعی زن را نیز در چارچوب موازین و نیز لحاظ خصوصیات و شأن و منزلت وی اجازه می‌نماید. آنچه این پژوهش درصدد ارائه و تبیین آن است، این است که حضور و ایفای نقش زنان چه در خانواده و چه در جامعه اسلامی، در حد انجام وظایف متوقف نمانده و زنان مسلمان با پافرا نهادن از حد انجام وظایف، این حضور را به حضوری فداکارانه و ایثارگرانه مبدل نموده اند. در این کتاب، به تبیین عرصه ‎های ایثارگری زنان در نگرش دینی و راه‌های وصول به آن در آیات و روایات پرداخته شده است.

فصل اول کتاب به تبیین و ارائه کلیات موضوع و مفهوم شناسی اختصاص یافت. فصل دوم، در دو گفتار به عرصه‌های ایثارگری زن در محیط خانواده و راهکارهای وصول به آن در آیات و روایات پرداخت. فصل سوم در سه گفتار به بررسی عرصه‎های حضور ایثارگرانه زن در حیطه ‎های سیاست، اقتصاد و فرهنگ پرداخت.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!