خیابان شهامت در منطقه 19 بازگشایی شد


خیابان شهامت در منطقه 19 بازگشایی شد

تهران- ایرنا- خیابان شهامت در منطقه 19 تهران با حضور جمعی از مدیران شهری در این منطقه جنوبی تهران بازگشایی شد.

به گزارش ایرنا، شهردار منطقه ۱۹ روز دوشنبه در مراسم افتتاح این خیابان گفت: زمانی که مدیریت شهری این منطقه جنوبی تهران را عهده دار شدم یکی از مطالبات جدی مردم و شورایاران بازگشایی خیابان شهامت بود که بخشی از این خیابان در اختیار مجموعه ارتش جمهوری اسلامی بود و نیاز به توافق املاکی با این مجموعه بود.

علی توکلی افزود: پس از برگزاری جلسات متعدد و در آستانه عید نوروز و اعیاد شعبانیه به وعده خودمان عمل کردیم و این خیابان را به مردم این منطقه جنوبی تهران عیدی دادیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت:‌ بهترین عمل و ادامه دهنده راه شهدا و عمل به وصیت امام (ره) خدمت به مردم است و در شرایطی که تحت ظالمانه ترین تحریم ها هستیم بهترین اقدام خدمت کردن به مردم است.

شهردار منطقه ۱۹ خاطرنشان کرد: شهردار تهران و اعضای شورای اسلامی پایتخت همواره خدمت به مردم جنوبی پایتخت را در دستور کار قرار داده اند و در آستانه عید نوروز هر هفته یک طرح عمرانی و خدماتی را در این منطقه افتتاح می کنیم و قطعا در سال آینده نیز این ارائه خدمات بیشتر خواهد شد.

خیابان شهامت در منطقه 19 بازگشایی شد

امام جمعه موقت تهران: پروژه های توسعه محله ای خدماتی ماندگار محسوب می شود

در این مراسم امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در آمدهای شهرداری باید به درآمدهای پایدار مبدل شود افزود: درآمدهای صحیح و اصولی می تواند شهرداری را به حفظ منابع و سرمایه ها هدایت کند، ضمن اینکه درخصوص هزینه ها نیز باید دقت شود و در همین راستا نیز ارائه خدمات محله محور با رصد دقیق نیازهای شهروندان، خدماتی ماندگار محسوب می شود.

حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد ضمن تشکر از خدمات انجام شده در شهر برای آرامش شهروندان اظهار کرد: احداث خیابان شهامت در این منطقه اقدامی هماهنگ با هزینه نسبتا محدود محسوب می شود که با اجرای آن زمینه افزایش کیفیت زندگی شهروندان منطقه فراهم شده است.

وی تاکید کرد: اجرای طرح های مختلف عمرانی و خدماتی در محلات توسط شهرداری تهران اقدامی مهم و مبارک است که در راستای ارتقای سطح کیفیت شهروندان این طرح ها اجرایی و عملیاتی می شود.

خیابان شهامت در منطقه 19 بازگشایی شد

همچنین رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این مراسم از تغییر انگاره سوداگرانه مدیریت شهری در شهرفروشی برای اداره شهر و تأثیر آن در کاهش کیفیت زندگی و افزایش ترافیک سخن گفت و تاکید کرد: در دوره مدیریت شهری جدید با وجود مشکلات مالی موجود موفق شدیم این انگاره را کنار گذاشته و مصوبه برج باغ ها را لغو و آن را به خانه باغ ها تبدیل کنیم.

محمد سالاری افزود: در این سال های اخیر نگاه حاکم در مدیریت شهری تهران و سایر کلانشهرهای کشور مبتنی بر شهرفروشی بود که در این دوره موفق شدیم این نگاه را در تهران تغییر دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در این سال ها طرح های مختلف زیادی در حوزه احداث بزرگراه انجام شد اما وقتی از بعد فنی به این طرح ها نگاه می کنیم متوجه می شویم که احداث این طرح ها که هزینه های زیادی هم بر مدیریت شهری تحمیل کرد علاوه بر جذب سفر موجب افزایش آلودگی نیز شد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در شورای پنجم این نگاه را تغییر دادیم و بر توسعه طرح های خدماتی و عمرانی در محلات شهر تهران تکیه زدیم.

به گفته وی، در این دوره در راستای رفع مطالبات شهروندان و شورایاران اسناد توسعه محله ای مبتنی بر مشارکت واقعی محلات و شورایاران تهیه شد که در گام اول نیز یک هزار و ۲۰۰ پروژه توسعه محله ای تعریف و ۶۵۰ پروژه اجرا شده است.

سالاری از خدمات شهردار و شورایاران منطقه ۱۹ در افتتاح این خیابان به عنوان کاری ماندگار و ارزشمند قدردانی و ابراز امیدواری کرد: انسجامی که در این منطقه میان مسئولین، نهادهای حاکمیتی و معتمدین، روحانیت معزز و خانواده معظم شهدا ایجاد شده است، الگو و سرلوحه کار دیگر مدیران شهر تهران باشد.

همچنین رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم یکی از اقدامات مهم شورای شهر در این دوره را پروژه های توسعه محله ای اعلام کرد و گفت: در منطقه ۱۹حدود ۸۰ پروژه توسعه محله ای تعریف که ۶۰ مورد از آنها اجرا شده است و این اقدام مهم در سال ۱۴۰۰ نیز تداوم خواهد داشت.

افشین حبیب زاده همچنین به موضوع پروژه باغات و مصوبه شورای اسلامی شهر در این باره اشاره کرد و گفت: با لغو مصوبه برج باغ ها و طرح جدید خانه باغ ها، سطح اشغال باغات به ۱۰ درصد کاهش یافته است.

وی بازپس گیری املاک متعلق به شهرداری و بیت المال را از دیگر اقدامات اجرایی مهم در این دوره دانست و افزود: این املاک به صورت غیرقانونی به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار شده بود که در حال حاضر بخش قابل توجهی از آن ها پس گرفته شده و الباقی نیز در حال پیگیری است.

خیابان شهامت در منطقه 19 بازگشایی شد

به گزارش ایرنا، مراسم افتتاح و بازگشایی خیابان شهامت همزمان با آغاز ماه مبارک شعبان و با حضور جمعی از سران کشوری و لشگری، مدیران ارشد شهرداری تهران، شهردار و مدیران شهرداری منطقه ۱۹ برگزار شد.

به گزارش ایرنا منطقه ۱۹ شهرداری تهران با وسعت ۸۹ کیلومترمربع در جنوب شهر تهران واقع شده و با مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۲۰ شهرداری همجوار است؛ این منطقه از شمال به اتوبان جوانه، از جنوب به اتوبان آزادگان، از شرق به اتوبان نواب، خیابان بهمنیار و از غرب به اتوبان آیت‌الله سعیدی محدود می‌شود.

منطقه ۱۹ دارای پنج ناحیه و ۱۲ محله است که خانی‌آباد نو، شهرک شریعتی، عبدل‌آباد، نعمت‌آباد، صالح‌آباد، دولتخواه، شهرک احمدیه و شهرک بخارائی از جمله محله‌های این منطقه است.

همچنین کوره‌های آجرپزی، میدان تره‌بار مرکزی شهر تهران، بهشت زهرا، مرقد مطهر امام راحل (ره)، مرکز خرید و فروش همگانی خودرو از مکان‌های شاخص منطقه ۱۹ به شمار می‌رود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


650 کیلوگرم گوشت فاسد از فروشگاه‌های ورامین کشف شد