کرونا نباید بهانه‌ای برای برگزار نکردن آزمون وکالت باشد


کرونا نباید بهانه‌ای برای برگزار نکردن آزمون وکالت باشد

ارومیه- ایرنا- معاون وکلای مرکز و دبیر شورای عالی وکلای قوه قضاییه با بیان اینکه این مرکز آزمون وکالت را با موفقیت برگزار کرد، گفت: کرونا نباید بهانه‌ای برای برگزار نکردن آزمون وکالت باشد.

"رامتین قانع" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تجربه موفق مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در برگزاری آزمون وکالت، بیان کرد: این مرکز آمادگی دارد تا بدون هیچ چشم داشتی، تجربیات خود در برگزاری آزمون وکالت را به کانون‌های فعال در این حوزه انتقال دهد.

وی با اعلام اینکه مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه بیش از ۷۰ هزار پرونده معاضدتی را به سرانجام رسانده است، اظهار داشت: این مرکز با روحیه بسیجی و جهادی خود در راستای حقوق عامه تلاش می‌کند و در همین راستا بیش ازهفت هزار پرونده تسخیری نیز توسط این مرکز به سرانجام رسیده است.

وی با بیان اینکه مرکز وکلای قوه قضاییه در حال حاضر دارای حدود ۳۰ هزار عضو وکیل است، اظهار داشت: آزمون‌های وکالت این مرکز در مقایسه با کانون‌های حقوقی سختگیرانه‌تر است و صرفا در تست زنی خلاصه نمی‌شود.

دبیر شورای عالی وکلای قوه قضاییه اظهار داشت: تاسیس شورای عالی مرکز، مشاوران خانواده، تغییر نحوه انتخاب هیات مدیره از انتصابی به انتخابی و قضات انتسابی در مرکز استان‌ها را جمله اقدامات موثر مدیریت جدید این شوراست.

وی به طرح "هر مسجد یک حقوقدان" مرکز وکلای قوه قضاییه نیز اشاره کرد و گفت: این طرح نیز در بسیاری از مساجد کشور اجرایی شده است که نقش بسزایی در اعتلای حقوق شهروندی برعهده دارد.

قانع راه اندازی ۳۰ سامانه مختلف جهت ارائه خدمات این مرکز را از دستاوردهای مهم این مجموعه برشمرد و اظهار داشت: مباحث مربوط به کارآموزی، جذب نیرو، اتوماسیون اداری از جمله مهمترین حوزه‌هایی هستند که به این سامانه متصل است.

وی با اشاره به اینکه مقایسه پرونده‌های قضایی در ایران به ازای هر ۱۰ هزار وکیل به نسبت با سایر کشورها زیاد منطقی به نظر نمی‌رسد چرا که فرهنگ‌ استفاده از وکیل در کشورها متفاوت است افزود: متاسفانه در ایران فقط در صورت تشکیل پرونده قضایی به سراغ وکیل می‌روند.

مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در سال ۱۳۸۱ و در دوره ریاست مرحوم آیت الله شاهرودی بر قوه قضاییه تاسیس شد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بازخوانی پروژه کریدور بزرگراهی غرب کشور