تصویب بودجه 18 هزار و 400 میلیارد تومانی شهرداری مشهد برای سال 1400


تصویب بودجه 18 هزار و 400 میلیارد تومانی شهرداری مشهد برای سال 1400

آلبوم بودجه 1400 شهرداری مشهد با 6 درصد افزایش نسبت به اصلاح بودجه 99 با عدد 18 هزار و 408 میلیاردتومان به تصویب شورای شهر مشهد رسید.

امروز در یکصدوبیست‌وپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری مشهد به تصویب رسید که بتول گندمی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص ویژگی‌های بودجه ۱۴۰۰ شهرداری، ضمن تبریک روز شهرداری، اظهار کرد: امیدوارم همه شهرداران کشور همانند شهید باکری هرکاری که انجام می‌دهند، تنها برای نمایش نباشد و کار را برای رضای خدا و خشنودی او انجام دهند.

وی افزود: بودجه در نظر گرفته شده کمیسیون تلفیق ۱۸ هزار و ۴۰۸ میلیارد تومان است که دلیل افزایش آن نسبت به لایحه بودجه ارائه شده شهرداری، اتمام پروژه‌های عمرانی در سال ۱۴۰۰ است. بودجه مصوب شهرداری در سال ۹۶، ۸۶۵۳ میلیارد تومان بود که عملکرد شهرداری با آن شرایط سخت و بدهی‌ها ۷۷۷۵ میلیاردتومان بود. در سال ۹۷ بودجه مصوب ۸۲۵۴ میلیارد بوده که عملکرد شهرداری ۱۲ هزار ۳۳۸ هزار میلیاردتومان بوده است. در این سال ۱۶۰ درصد تحقق بودجه حاصل شده است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: در سال ۹۸، ۱۲ هزار و ۶۶۸ میلیاردتومان بودجه مصوب بود که ۱۳ هزار و ۷۹۲ میلیارد تومان تحقق بودجه صورت گرفت. بودجه مصوب سال ۹۹، ۱۷ هزار و ۳۹۴ میلیارد تومان بود که درصد تحقق آن در تیرماه ۱۴۰۰ انجام خواهد گرفت. بودجه ۱۴۰۰ که شهرداری به شورا ارائه کرد، ۱۷ هزار و ۶۴۲ میلیاردتومان بود اما بودجه در نظر گرفته شورا ۱۸ هزار و ۴۰۸ میلیارد تومان است. از ویژگی‌های بودجه ۱۴۰۰، تصویب بودجه براساس منطقه، رعایت الگوی برنامه‌ها، عدم تعریف پروژه‌های جدید، صرفه‌جویی در پروژه‌های عمرانی و... است. رفاهیات منابع انسانی شهرداری از سال ۹۶ در بودجه ۱۴۰۰ چهار برابر شده است.

بودجه ۱۴۰۰ شهرداری مشهد در آلبوم عمومی، حوزه اقتصادی و خالص سازمان‌ها، به تصویب شورای اسلامی شهر مشهد رسید.

منابع : منابع آلبوم بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری مشهد (شهرداری، حوزه اقتصادی و خالص سازمان‌ها)، با ۶ درصد افزایش نسبت به اصلاح بودجه سال ۱۳۹۶، از مبلغ یکصدوهفتادوسه هزار و نهصد و چهل و چهار میلیارد و ششصد و چهل و نه میلیون ریال به مبلغ یکصد و هشتاد و چهار هزار و هشتاد و شش میلیارد و هشتصد و هفتاد و دو میلیون ریال، به شرح جدول زیر تأیید شد:

تصویب بودجه 18 هزار و 400 میلیارد تومانی شهرداری مشهد برای سال 1400


مصارف: مصارف آلبوم بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری مشهد (شهرداری، حوزه اقتصادی و خالص سازمانها)، با ۷ درصد افزایش نسبت به اصلاح بودجه ۱۳۹۹ از مبلغ یکصد و شصت و هفت هزار و هشتصد و نود میلیارد و ششصد و چهل و نه میلیون ریال به مبلغ یکصد و هفتاد و نه هزار و هفتصد و هشتاد و دو میلیارد و هشتصد و هفتاد و دو میلیون ریال و منابع انتقالی به سال آتی مبلغ چهار هزار و سیصد و چهار میلیارد ریال به شرح جدول زیر تأیید شد.

تصویب بودجه 18 هزار و 400 میلیارد تومانی شهرداری مشهد برای سال 1400


کلیات لایحه بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ شهرداری مشهد با لحاظ اصلاحات زیر مورد موافقت قرار گرفت:
الف) منابع: منابع آلبوم بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری و عاملیت سازمان‌ها با هفت درصد افزایش نسبت به اصلاح بودجه ۱۳۹۶، از مبلغ هشتاد و پنج هزار و هفتصد و نود و سه میلیارد و چهارصد و هشتاد و دو میلیون سیصد و نه هزار ریال به مبلغ نود و یک هزار و هشتصد و هفتاد و شش میلیارد و هفتصد و نود و نه میلیون ریال، به شرح اصلاحات جدول زیر تأیید شد:

تصویب بودجه 18 هزار و 400 میلیارد تومانی شهرداری مشهد برای سال 1400


ب) مصارف: مصارف آلبوم بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری و عاملیت سازمان‌ها با هفت درصد افزایش نسبت به اصلاح بودجه مصوب، از مبلغ هشتاد و پنج هزار و هفتصد و نود و سه میلیارد و چهارصد و هشتاد و دو میلیون سیصد و ده هزار ریال به مبلغ نود و یک هزار و هشتصد و هفتاد و شش میلیارد و هفتصد و نود و نه میلیون ریال، به شرح اصلاحات جدول زیر تأیید شد:

تصویب بودجه 18 هزار و 400 میلیارد تومانی شهرداری مشهد برای سال 1400

اعتبارات هزینه‌ای: اعتبارات هزینه‌ای بودجه ۱۴۰۰ با ۲۴ درصد افزایش نسبت به به اصلاح بودجه ۹۹، از مبلغ ۳۹۴۷۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال به مبلغ ۴۸۸۰۱۶۴۰۰۰۰۰۰۰ ریال با لحاظ اصلاات مندرج در جدول زیر تایید شد:

جدول تغییرات اعتبارات هزینه‌ای بودج سال ۱۴۰۰ در سطح فصول


تصویب بودجه 18 هزار و 400 میلیارد تومانی شهرداری مشهد برای سال 1400

تملک دارایی‌های سرمایه‌ای: اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بودجه سال ۱۴۰۰ با ۵ درصد کاهش نسبت به اصلاح بودجه سال ۱۳۹۶، از مبلغ ۹۷۷۴۶۷۶۱۰۰۰ به مبلغ ۹۲۸۱۶۹۶۰۰۰۰ به شرح زیر تصویب شد:

اعتبارات تملک دارائی‌های سرمایه‌ای بودجه سال ۱۴۰۰ به تفکیک برنامه ارقام به هزارریال

تصویب بودجه 18 هزار و 400 میلیارد تومانی شهرداری مشهد برای سال 1400

ج) آلبوم بودجه ۱۴۰۰ حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری: بودجه سال ۱۴۰۰ حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری که از حیث منابع به مبلغ هشتاد و چهار هزار و هیجده میلیارد و ششصد میلیون ریال و از حیث مصارف به مبلغ هفتاد و نه هزار و هفتصد و چهارده میلیارد و ششصد میلیون ریال است، در بخش منابع با چهار درصد افزایش و در بخش مصارف با هفت درصد افزایش همراه بوده است، به شرح جدول زیر به تصویب رسید. ضمنا مبلغ چهار هزار و سیصد و چهار میلیارد ریال از منابع بودجه به سال آتی انتقال پیدا می‌کند.

تصویب بودجه 18 هزار و 400 میلیارد تومانی شهرداری مشهد برای سال 1400

گفتنی است که آلبوم بودجه سال ۱۴۰۰ سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری مشهد شامل سازمان زمین و مسکن، شرکت گردشگری، توسعه و عمران هفت حوض، شرکت نمایشگاه بین المللی، سازمان عمران و بازآفرینی شهری، سازمان فردوس ها، سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی، سازمان مدیریت پسماند، سازمان آتش نشانی، سازمان پارک ها و فضای سبز، سازمان اتوبوسرانی، شرکت بهره‌برداری قطار شهری، شرکت قطارشهری، سازمان حمل و نقل و ترافیک، شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی، سازمان حمل و نقل بار درون شهری و حومه، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی، سازمان پایانه های مسافربری، سازمان عمران، موسسه فرهنگی شهرآرا، سازمان فرهنگی و اجتماعی و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز به تصویب رسید.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی داد