هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی داد


هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی داد

مشهد- ایرنا- اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی با توجه به تقویت سامانه بارشی در حال گسترش در مناطق جنوب غرب استان هشدار نارنجی صادر کرد.

هشدار زرد در هواشناسی به معنای این است که پدیده‌ جوی رخ خواهد داد که ممکن است بر اثر آن در سفرها و انجام کارهای روزانه اختلالاتی ایجاد شود. هشدار نارنجی از هشدار زرد شدت بیشتری دارد و پیش‌بینی می‌شود که این پدیده‌ جوی اثرات منفی در پی داشته و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. اما هشدار قرمز بالاترین سطح آن است که در آن پیش‌بینی می‌شود یک پدیده جوی خسارت‌های وسیعی به دنبال داشته باشد.

به گزارش روز پنجشنبه اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، وقوع بارشهای رگباری در اغلب نقاط استان به‌ویژه نواحی مرکزی و نیمه جنوبی همراه با رعد و برق و در برخی از نواحی مستعد بارش تگرگ با احتمال آبگرفتگی در نواحی مرتفع و کوهستانی بارش به شکل باران و برف پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام هواشناسی انتظار می رود بیشترین حجم بارش در شهرستان های بجستان، گناباد، خواف، تایباد، تربت جام، تربت حیدریه، رشتخوار، کاشمر، کوهسرخ، مه ولات، زاوه، خلیل آباد، بردسکن، فریمان، نواحی شرقی کلات، چناران، جنوب شهرستان های مشهد، سرخس، نیشابور و سبزوار باشد.

افزایش شدت وزش باد همراه با گرد و خاک و احتمال بروز خسارت در استان بویژه نیمه جنوبی و کاهش سه تا پنج درجه ای دما و احتمال اختلال در فعالیت شبکه حمل و نقل استان از دیگر مواردی است که اداره کل هواشناسی استان از اواخر وقت امشب تا یازدهم دیماه پیش بینی کرده است.

عدم تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از عملیات کوهنوردی و صعود به ارتفاعات از جمله توصیه های اداره کل هواشناسی خراسان رضوی است و خواهان تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از شدت وزش باد شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه