طرح توسعه متروی هشتگرد اوایل سال آینده افتتاح می شود


طرح توسعه متروی هشتگرد اوایل سال آینده افتتاح می شود

کرج - ایرنا - مدیر عامل و رییس هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید هشتگرد استان البرزاعلام کرد: طرح توسعه متروی گلشهر - شهر جدید هشتگرد خرداد ماه سال سال آینده با ظرفیت اصلی خود راه‌اندازی می‌شود.

مسعود حق لطفی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در زمان حاضر عملیات تکمیلی مترو گلشهر - شهر جدید هشتگرد در حال اجرا بوده و تست گرم سیستم سیگنالینگ قطار شهری ‌شهرجدیدهشتگرد انجام شده و تا خرداد سال آینده به مرحله نهایی خواهد رسید.

وی اتمام عملیات تکمیلی مترو، مسکن مهر، اقدام ملی و خدمات روبنایی و زیربنایی را از اهداف اصلی و اولویت مجموعه شرکت عمران شهر جدید هشتگرد برشمرد.

حق لطفی اظهار داشت: قطار برقی شهرجدیدهشتگرد- گلشهر با اعتباری بالغ بر یک هزارو۵۰۰ میلیارد ریال در حال تکمیل است و در زمان حاضر با ۱۴ رام قطار فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سکوی ماموت گفت: این سکو با اعتباری بالغ بر ۵۳ میلیارد تومان تا شهریور سال آینده به بهره برداری خواهد رسید که با احداث آن ساکنان مناطق بیشتری از شهرستان ساوجبلاغ تحت خدمات مترو قرار خواهند گرفت .

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد بیان داشت: با تکمیل سکوی ماموت ساکنان شهرهای کردان، کوهسار، گلسار و چهارباغ از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

وی با اشاره به تکمیل مسکن مهر گفت: در زمان حاضر از ۳۵ هزار واحد مسکن مهر شهر جدید هشتگرد بیش از ۳۴ هزار واحد تکمیل شده و ۷۰۰ واحد در حال انجام نازک کاری است که تا پایان خرداد ماه به پایان خواهد رسید.

حق لطفی گفت: اکنون هفت هزار ‌و ۶۰۰ واحد در مرحله فروش اقساطی قرار گرفته و هفت هزار واحد دیگر تحویل نشده است.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر پنج هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مهر فاقدی یکی از خدمات آب، برق، فاضلاب و مخابرات هستند ، افزود: دستگاه های خدمات رسان باید در این زمینه وارد عمل شوند.

حق لطفی در ادامه با اشاره به کمبود مراکز بهداشتی ودرمانی در شهر جدید هشتگرد گفت: متاسفانه احداث پروژه بیمارستان ۹۶ تختخوابی به علت مشکلات حقوقی متوقف شده که امیدواریم به زودی مرتفع گردد اما با این حال احداث یک درمانگاه خصوصی در حال اجرا می‌باشد.

وی اظهار داشت : قطعه زمینی نیز به مساحت ۱۷ هزار متر مربع برای ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی در شهرجدید هشتگرد جانمایی شده که امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی به این موضوع اهتمام ورزیده و هر چه سریع تر تاییدیه اولیه را صادر تا طراحی‌های بعد صورت بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !