سازمان همیاری شهرداری زنجان در حسابرسی سال 98 تعجیل کند


سازمان همیاری شهرداری زنجان در حسابرسی سال 98 تعجیل کند

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: اقدامات انجام گرفته سازمان همیاری شهرداری‌ها در حوزه‌های مختلف و برطرف کردن معضلات جای قدردانی دارد اما به لحاظ حسابرسی عقب هستیم که در این ارتباط حسابرسی سال 98 نیز باید به اتمام برسد.

فتح الله حقیقی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای همیاری شهرداری‌های استان با اشاره به گزارش ارائه شده سازمان همیاری شهرداری استان افزود: تمامی مغایرت‌های قانونی حسابرسی سال ۹۷، برطرف و سپس توسط حسابرس تایید شود که انجام این کار برای سال های ۹۸ و ۹۹ زحمت سال ۹۷ را ندارد.

وی با تاکید بر اینکه در اولین فرصت، گزارش حسابرسی سال ۹۸ ارائه شود، اضافه کرد: حسابرسی سال ۹۹ نیز به زودی آغار خواهد شد و در زمینه بودجه ۱۴۰۰ نیز موارد ابهامی باید برطرف شود.

حقیقی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی و مسائل کشور گرفتاری های متعددی را ایجاد کرد و به عنوان نمونه گاوازنگ که معضلات عدیده ای داشت با همکاری های بین بخشی موارد مبتلابه آن مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه وجود مشکلات عدیده در سازمان همیاری شهرداری های استان انجام کارهای دیگر را سلب کرد، یادآورشد: امسال با وجود سختی های فراوان اقدامات خوبی با دستان خالی انجام گرفت، بطوری که در زمینه بازپرداخت مطالبات بانکی مجموعا به رقم ۷۱ میلیارد ریال و با اخذ ۱۵ میلیارد ریال تخفیف تسویه حساب کامل شد.

استاندار زنجان ادامه داد: ایجاد شغل و یا برکنار کردن فردی از کار، هر ۲ سختی و تبعات فراوانی دارد که این سازمان با اتخاذ راهکارهای مناسب، تعداد نیروهای انسانی را از ۱۰۸ نفر به ۵۲ نفر کاهش داد و می توان گفت، ماهانه متوسط ۲۶۰ میلیون تومان درآمد زایی شده است.

حقیقی با اشاره به اینکه چنین اقدام مهمی از سوی همیاری شهرداری ها اقدام کم ارزشی نیست، افزود: کاهش این تعداد نیروی انسانی در سازمان همیاری شهرداری های استان تبعات مختلفی دارد و در این میان تلاش شد که این افراد در مکان های دیگری جذب و مشغول به کار شوند و حتی ۲.۵ میلیارد تومان بعنوان سنوات پایانی پرداخت شد.

وی اظهار داشت: این سازمان حدود ۱۰ ونیم میلیارد تومان مطالبات معوق پیمانکاران را پرداخت کرده که کار بسیار بزرگی بوده و از طرفی با تعیین تکلیف حقوقی فودکورت ها ( تالارهای پذیرایی) مراحل حقوقی و قضایی با پذیرش حق اعیانی سرمایه گذاران از سوی دادگاه تجدید نظر، ختم به خیر شد.

استاندار زنجان گفت: خدمات عمرانی نیز به ارزش ۵۰ میلیارد ریال به ۶ شهرداری در ۲ سال اخیر ارائه شد که بخش عمرانی سازمان با تلاش حداکثری خود در ارائه خدمات با بالاترین کیفیت توانست رضایت شهرداری های مذکور را از عملکرد خود کسب کند و همین امر موجب شد تا پیشنهاد همکاری های بعدی در سال پیش رو توسط شهرداریهای استان مطرح شود.

وی همچنین حرکت به سوی درآمدزایی سازمان همیاری شهرداری استان با مشکلات اقتصادی کشور را اقدامی خوب ارزیابی کرد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ساخت کاردستی یونیکورن (اسب تک شاخ) با ایده های بامزه